Is dit voldoende


haha, ja dat klopt, maar met de EI zou dat niet nodig hoeven zijn.

Je zou het een paar weken kunnen meten idd, dan weet je op den duur wel hoe het allemaal loopt
 
Met de EI lopen die niet te hoog op omdat je wekelijks de helft ververst en de boel dus reset. Theoretisch kan de hoeveelheid niet meer worden dan de dubbele dosering als er geen verbruik zou zijn in je bak. Natuurlijk verbruikt je bak voeding dus je zal het dubbele niet gaan halen. Hierbij is geen rekening gehouden met wat er in je kraanwater zit aan nitraat en fosfaat maar in de regel is dat weinig en heeft dat amper invloed.
 
Met de EI lopen die niet te hoog op omdat je wekelijks de helft ververst en de boel dus reset

Ja dat klopt, maar er wordt aangegeven dat het ook met een 25% waterwissel kan (en dan ook de helft aan voeding toevoegen), vandaar mijn vraag
 
Ja dat klopt en dat deed ik ook. Ik voegde dus 10 mg nitraat toe en 1 mg fosfaat maar toen kwam ik erachter dat de bak iets meer dan 1 mg fosfaat verbruikte en dan heb je alsnog tekorten. Dus het kan maar let op wat je verbruikt en of dat niet meer is dan wat je toevoegt.
 
Je zou iets vaker moeten meten ja met de 25% methode, ik blijf dan wel bij de 50% wissels, dan heb je ook een lekkere heldere bak altijd:)
 

Terug
Bovenaan