Wat is er nieuw

Is dit wel Sagittaria subulata?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Larske
  • Startdatum Startdatum
L

Larske

Guest
Ik heb 2 weken geleden flink planten bij gezet in mijn aquarium. Alles groeit top maar 1 plantje blijft geheimzinnig, ik dacht Sagittaria Subulata (klein pijlkruid) te hebben besteld maar nu het er zo 2 weken staat heeft het er maar weinig van weg. Het groeit hard maar gezien de grote lange bladeren lijkt het heel ergens anders op.

Het gaat om het plantje rechts voor.

thyzhgujPAu7KK2UXtizbO_qJhCTX8y4.jpeg

Als ik Google dan kom ik toch echt overal onderstaande aanzicht tegen:

thyzhgujPAu7KK2UXtizbO_qJhCTX8y4.jpeg

Sagittaria subulata is enorm variabel. Niet alleen is het een moerasplant zodat er een emerse en submerse vorm is, die kunnen verschillen van elkaar, maar ook submers is bijvoorbeeld de lengte van de bladeren variabel. Zo compact als op de tweede foto die je toont blijft hij niet altijd, daar is veel licht voor nodig. Bij minder licht zullen de sprieten bijvoorbeeld veel langer worden, waardoor de plant wat van Vallisneria weg gaat hebben.

Waar heb je de plant gekocht?

~ Ivo

Ik heb het in alle bakken en ook met weinig licht dus. De onderste foto is die ik ken en bij weinig licht worden de bladeren vrij lang tot wel 25 cm.
Maar de vorm als op de 1e foto ken ik niet met van die brede bladeren.
Lijkt mij een andere soort als je het mij vraagt.

Ik vind hem ook meer op een Sagittaria platyphylla lijken (in zijn emerse vorm als de plaatjes die ik zag kloppen), maar vandaar dus ook de vraag waar ze vandaan kwamen. En: hoe lang heb je hem al?

~ Ivo

Op aquarium123.nl. Hij staat er nu 2 weken in.

Daar hebben ze zo te zien ook S. platyphylla, naast S. subulata en ze leveren daar van dit soort planten de emerse vorm. Na 2 weken nog een emerse vorm, is dat re�el?
Stuur de winkel gewoon eens een e-mailtje, met je foto erbij en de vraag of er niet per ongeluk S. platyphylla is geleverd?

~ Ivo

Thanks voor al jullie reacties, lijkt inderdaad meer op S. platyphylla. Ik heb de winkel een mail gestuurd met de uitleg er bij. Ik ben benieuwd.

Ik heb reactie van de winkel. Het is inderdaad S. platyphylla. Ik krijg een kortingsbon van 10 euro voor de volgende bestelling.

Goede service dacht ik zo!

Kijk, zo lossen we dat op 🙂

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een mooie plant vind hoor. Wat forser en breder dus wat meer "vulling" van je bak zeg maar.
Zal eens over dit plantje nadenken gaan 😉.

Vind ik ook, dus hij blijft mooi staan. Ik denk dat ik alsnog bestel wat oorspronkelijk de bedoeling was en die er voor zet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan