Wat is er nieuw

Is er iets mis met mijn Corydora Julii?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MissMirjam
  • Startdatum Startdatum
M

MissMirjam

Guest
Goedenavond,

Ik heb vandaag 5 corydoras Julii aan mijn bak toegevoegd maar nu valt me op aan 1 van de 5 dat hij (of zij) aan zijn rechterkant veel valer is dan aan zijn linkerkant. Is er iemand hier die dit herkent en mij kan vertellen wat de mogelijke oorzaak hiervan is?

Bijlagen

• 20201122_194518.jpg
    20201122_194518.jpg
    115.5 KB · Weergaven: 102
  • 20201122_194559.jpg
    20201122_194559.jpg
    122.2 KB · Weergaven: 88
Even 24 uur over actieve kool filteren, dit is een aangetaste slijmlaag wat door stress veroorzaakt word en verhuizen is uitermate stressvol voor ze, je kan eventueel easylife voogle https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/easy-life-voogle.html toevoegen aan het aquarium, ondersteunt de weerstand en het herstel dan wel je actieve kool eruit halen als je easylife toevoegt

Even 24 uur over actieve kool filteren, dit is een aangetaste slijmlaag wat door stress veroorzaakt word en verhuizen is uitermate stressvol voor ze, je kan eventueel easylife voogle https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/easy-life-voogle.html toevoegen aan het aquarium, ondersteunt de weerstand en het herstel dan wel je actieve kool eruit halen als je easylife toevoegt
Ooh dank u wel! Dat ga ik dan direct even doen!

Zou ook je bodem vervangen door filterzand, dit ziet er, helemaal uitvergroot, scherp uit.

Lijkt op iets anders, filterzand is lichter of er zit wat anders doorheen (of ben toe aan een bril :DD), als ze hierin gaan grondelen zijn ze gelijk geschuurd.

Lijkt op iets anders, filterzand is lichter of er zit wat anders doorheen (of ben toe aan een bril :DD), als ze hierin gaan grondelen zijn ze gelijk geschuurd.
Nee, dit is zwart filterzand gekocht in een speciaalzaak. Dus dan ga ik ervanuit dat dit dan toch oke zou moeten zijn🙈 Ben al speciaal voor de Corydoras overgestapt van fijn grind naar zand

Corydorassen zijn gevoelig voor schimmel, zeker wanneer hun slijmlaag is aangetast, zeker even in de gaten houden dus.

Corydorassen zijn gevoelig voor schimmel, zeker wanneer hun slijmlaag is aangetast, zeker even in de gaten houden dus.
Is het dan misschien handig als ik al preventief behandel met Esha 2000? Heb naast deze 5 Corydoras nog 3 dwerggoerami's in mijn bak.

Esha 2000 is enkel goed voor de vuilnisbak, is rotzooi. Daarnaast kun je beter geen medicatie in aquaria toevoegen als je niet weet wat je gaat behandelen.

Zou zelf voor waterwissels gaan en bodem schoon houden, temperatuur rond de 23 graden en evt. een catappa blad of elzenproppen

Is het dan misschien handig als ik al preventief behandel met Esha 2000? Heb naast deze 5 Corydoras nog 3 dwerggoerami's in mijn bak.
Nooit preventief kuren dat werkt resistente bacterien in de hand iets wat wereldwijd al een grotere doodsoorzaak is dan verkeersdoden, juist door onwetendheid doen mensen maar van alles in hun bakken plempen onder het motto "baad het niet, schaad het niet" Ik kan je zeggen het schaad enorm maar dan dat bacterien dus resistentie opbouwen tegen antibiotica, dus niet doen (lees je eens in op google over resistente bacterien er zal je veel verbazen)

Esha 2000 is enkel goed voor de vuilnisbak, is rotzooi. Daarnaast kun je beter geen medicatie in aquaria toevoegen als je niet weet wat je gaat behandelen.

Zou zelf voor waterwissels gaan en bodem schoon houden, temperatuur rond de 23 graden en evt. een catappa blad of elzenproppen
Ik ben net 2 maanden bezig en ik had juist wel positieve verhalen daarover gelezen van mensen die het preventief gebruikten🙈 Maar dan doe ik dat dus maar niet.
Heb net meteen maar Catappa bladeren besteld, waterwissel gedaan en de temperatuur omlaag gezet. Bedankt voor de tips!

Nooit preventief kuren dat werkt resistente bacterien in de hand iets wat wereldwijd al een grotere doodsoorzaak is dan verkeersdoden, juist door onwetendheid doen mensen maar van alles in hun bakken plempen onder het motto "baad het niet, schaad het niet" Ik kan je zeggen het schaad enorm maar dan dat bacterien dus resistentie opbouwen tegen antibiotica, dus niet doen (lees je eens in op google over resistente bacterien er zal je veel verbazen)
Ik dacht mij dus al wel redelijk goed te hebben ingelezen maar blijkbaar dus toch de verkeerde artikelen😅 Maar bedankt, dan zal ik het niet gaan gebruiken en mij verder inlezen!

Hele verstandige beslissing, en inderdaad veel mensen die er positieve verhalen over schrijven maar die trekken zich geen bal aan van de wereldgezondheid, mede door hun gedrag zijn er steeds strengere wetten voor antibioticagebruik omdat mensen het teveel en te makkelijk en vooral onnodig toepassen met alle ellende vandien

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan