Wat is er nieuw

Is er iets mis met mijn Heterandria formosa?

TJZuidewind

Member
Lid geworden
3 oktober 2020
Leeftijd
31
Ik heb sinds enige tijd een aantal Heterandria formosa in mijn aquarium, drie volwassen dieren (2 vrouw en 1 man (al heb ik daar rescent zo mijn twijfels bij gekregen)). De dieren lijken het erg goed te doen in het aquarium maar vandaag zag ik dat één van de vrouwen een erg slanke bouw heeft terwijl ze hiervoor een rondere bouw had. Na enig onderzoek heb ik alsnog weinig over de soort kunnen vinden. Ik weet dus niet of het normaal is dat de soort af en toe deze bouw heeft, bijvoorbeeld als de vrouw net jongen heeft gebaard of dat het een probleem is. Ik namelijk geen enkele foto kunnen vinden van een individu die er zo uit ziet wat ik wel zou verwachten als het gebruikelijk is. Andere scenarios die ik me kan bedenken zijn dat ze eet en daar door afvalt maar de rest doet het prima dus aan het voer zou het niet moeten liggen, of dat ze mogelijk een parasiet/ziekte heeft. Ik zou het erg op prijs stellen als iemand weet of uit kan vinden wat er aan de hand is.
WhatsApp Image 2020-11-10 at 18.14.09.jpeg
1605031533482.png

Liks: mijn formosa
Rechts: hoe de vis er normaal uitziet

Voor een vrouw wel dunnetjes en inderdaad en de mijne waren ook altijd voller.

Als ze wel eet maar toch gewicht verliest zou ik de bak preventief tegen wormen kuren

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan