Wat is er nieuw

Is Goudvis zwanger of?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BASKone078
  • Startdatum Startdatum
B

BASKone078

Guest
Hallo mensen,

Ik heb goudvissen rondzwemmen, alleen 1 ervan beweegt bijna niet. Zit stom in een hoekje terwijl de rest wel lekker zwemt.
Vis ziet er niet ongezond uit. Is zelfs beetje dik of het lijkt volgevreten.
Wie kent dit gedrag en is die zwanger of gewoon ziek.

Heb je een foto van de vis en weet je de waterwaarden ook? Hoe groot is de bak en zijn de andere vissen wel normaal verder?
Staan de schubben ook uit?

Ik kan er een foto van maken maar hoe plaats je die? Andere vissen zwemmen allemaal gezond rond. Waterwaarde weet ik niet. Heb niet van die testers liggen.
Schubben zien er normaal uit, alleen staan wel de ogen flink bol geloof ik.

Ik zit er aan te denken om in iedergeval de goudvis even appart te zetten in een andere bak. Als die zwanger is, lijkt mij dit beter, maar ook als die eventueel ziek is.

Sorry kan ff niks, dit gaat niet op de telefoon. Mijn foto's zijn te groot en verkleinen moet met de pc.

722798baskone078_0_82_20160430_125021.jpg

291686baskone078_0_82_20160430_134310.jpg

hierbij de foto's.

De goudvis is zelf misschien 7cm groot dus kan het dan wel? wat is het beste

De vis had nooit zulke uitpuilend ogen? Ik heb namelijk weleens gewone Goudvissen gezien met zulke ogen (zat telescoop oog bloed in)

Goudvissen zijn geen aquariumvissen maar vijvervissen. Sluierstaarten kunnen wel, maar dan in een bak van minimaal 120x50x50cm.

Nee zulke ogen had hij niet, de bak is 1 meter. Hij zit gewoon afgezonderd in een hoek terwijl de andere goudvissen gewoon samen zwemmen.

Het kan beginnende buikwaterzucht zijn. Maar snap die opgezette ogen dan niet. Dat zie je wel bij buikwaterzucht maar pas in het laatste stadium en dan is de vis ook totaal opgezwollen.

5xzT8WVyqpetBu0Ykq6oFEGbSAiDgX-V.jpeg

Ik zie 6 Goudvissen en diverse Danio's. De bak is zeer zwaar overbevolkt. Schrik niet maar voor een gewone Goudvis rekenen je al 70 tot 100 liter per vis.

Je huisvesting is te klein voor deze vissen. Gegarandeerd dst je dan problemen krijgt. Met deze vis kan ik je niet helpen. Ik weet niet wat ze heeft maar voor de andere vissen zou ik een andere huisvesting zoeken/maken.
Tot die tijd mag je goed veel water verversen. Minimaal 50% per week.
Ik hoop dat er iemand is die wel weet wat ze heeft en je verder kan helpen.
Succes 🙂

Ja, dit is helemaal niet een goede situatie.

Je zal snel moeten uitbreiden naar een grotere bak, of de vissen die er niet in passen (hierboven door de anderen aangeven) zorgen voor een nieuw huisje.

Je kan bijvoorbeeld denken voor de goudvisjes aan iemand met een vijver die nog plaats heeft. Ook is een weg de LFS, als hij ze aanvaard.

Alvast veel succes!

Botia zei:
Het kan beginnende buikwaterzucht zijn. Maar snap die opgezette ogen dan niet. Dat zie je wel bij buikwaterzucht maar pas in het laatste stadium en dan is de vis ook totaal opgezwollen.

ymfj9MXCakhD4REgHAWwUrTltl4xvrHe.jpeg

Ik zie 6 Goudvissen en diverse Danio's. De bak is zeer zwaar overbevolkt. Schrik niet maar voor een gewone Goudvis rekenen je al 70 tot 100 liter per vis.
Kan het vergroeiing + buikwaterzucht zijn?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan