Wat is er nieuw

Is het verstanding garnalen in mijn aquarium te zetten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter PetervdVliet
  • Startdatum Startdatum
P

PetervdVliet

Guest
Dit is mijn huidige bak

Bekijk media item 1195
En ja, ik weet niet iedereen vind het groen mooi LOL.

Maar zoals gezegd het is een 63 liter bak en er staan redelijk wat planten in en verschillende stukken hout en beeldjes. Er zijn 7 kegelvlek barbelen en 6 neonblauwe visjes (waarvan de naam me even ontschoten is) en een aardig aantal helena slakjes.

Nou wilde ik eerst posthoorn slakken in mijn aquarium erbij zetten maar die blijken dus prooi te vallen aan de helena's dus dacht ik misschien wat garnalen in mijn bak erbij. Ik heb gehoord dat die tegen beginnende algen, dood plantmateriaal (mocht dat er zijn) en andere resten in het aquarium opeten maar dat je ze ook nog specifiek moet voeren.

Wat zijn hiervoor de beste garnalen en als ik ze koop moet ik dan ook nog iets op de bodem zetten waar ze zich in kunnen verstoppen?

Het zou kunnen en dan zou ik makkelijke garnalen nemen die snel kweken en op leidingwater kunnen. Dat zijn bv de Neocaridina s. Hou er rekening me dat je bak toch vrij open is en dat veel jongen zullen worden opgegeten want wat in de bek past is een potentiele prooi. Wat planten erbij en/of mosjes is dus wel aan te raden.

Het zou kunnen en dan zou ik makkelijke garnalen nemen die snel kweken en op leidingwater kunnen. Dat zijn bv de Neocaridina s. Hou er rekening me dat je bak toch vrij open is en dat veel jongen zullen worden opgegeten want wat in de bek past is een potentiele prooi. Wat planten erbij en/of mosjes is dus wel aan te raden.

Zo ziet het er van ietwat dichterbij uit

Bekijk media item 1190
Er zijn een stuk of 4 planten op hout die op de bodem liggen/staan. Ook ben ik bereid iets te kopen waar ze zich onder kunnen verstoppen.

En Neocaridina's? Ik ga direct eens kijken.

Helenaslakken pakken ook garnalen evenals bodemvisjes/bodemslapers.

Garnalen is leuk maar bedenk wel dat elke vis (ook kleine visjes van 1 cm groot) garnaal op het menu hebben staan, en zalmen staan erom bekkend dat ze de eitjes onder de garnaal wegvreten waardoor de garnaal overlijdt. En gezien garnalen max 2 jaar worden en je toch graag langer wil genieten dan die twee jaar, zul je moeten zorgen dat je nakweek blijft leven van de garnalen.

Pakken Helena s ook gezonde garnalen dan Nicolien?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan