Wat is er nieuw

Is het zinvol om bacterien toe te voegen?

Tijdens opstarten gebruikte ik in me filter pound goeroe pillen die zaten bij me medium. En erna columbo fresh bacto. Ik start met ph van 7.5 en zet co2 op 6.9ph. ik wacht op me nitriet pik dan geen ik planten voeding en snoei bovenkanten her en der. Co2 blijft aan 24 uur en plaats een oxydator in het aquarium. Na 3 weken was denk al vis veilig. Heb maand gewacht voor oude visjes en garnalen die nog had heb overgezet. (Oude bak moest weg van de muur dus leeg) Dat.is allemaal goed gegaan en toen rest vissen besteld.

Defining “cycled” as zero (technically it is < 0.25 ppm)

Dat begrijp ik dan weer niet goed , want dan ben je dus nog sneller gecycled als je dat aanhoudt .
Vooral bij nitriet is dat belangrijk omdat dit in bokkesprongen daalt na de piek , maar rond 0.05 , heb je dus bijna altijd een "stagnering " , welke dan op enkele dagen tijd weer naar 0 wordt herleid .

Bij ammonium kan ik dat gehalte wel aannemen , dat is bij alle pH op zich redelijk veilig .
En buiten aquariums gerekend , is er vaak gewoon ook een meetbaar" "ammonium omgevingsgehalte . Ligt maar net wat voor watersysteem het is .
In de natuur meet je altijd ammonium .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan