is mijn apistogramma viejita vrouw wel echt een vrouw


Matthijsxr

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2015
Berichten
123
Leeftijd
23
Locatie
drachten
hallo, ik heb een paar dagen geleden een harem apistogramma viejita gekocht en nu vroeg ik mij af of een van de vrouwen wel echt een vrouw is.

man
673856matthijsxr_0_82_img_20151122_144948_1.jpg


vrouw
325962_0_82_dsc_0006.jpg


vrouw
314293_0_82_dsc_0007.jpg


alvast bedankt
 
Is ten eerste geen viejita maar macmasteri.

De eerste vrouw is in mijn ogen een man de tweede zou een vrouw kunnen zijn erg bleek althans zo lijkt ze op de foto
 
Eerste inderdaad een man.
De tweede lijkt een albino (niet bleek ala in alaof er wat mis is) en zou zomaar eens een andere soort kunnen zijn, lettende op de lichaamsbouw. Maar de foto is erg klein.

Heb je daarvan een betere foto Matthijs?
 
oke bedankt maar wat moet ik nu gaan doen een nieuw vrouwtje er bij halen?
het witte vrouwtje werd verkocht onder de naam apistogramma viejita gold
hier wat betere foto's
553683_0_82_dsc_0008.jpg
 
Dat zou goed een macmasteri albino dame kunnen zijn.
Wat verkocht wordt als viejita is 99,999% macmasteri.
Groothandel labelen verkeerd en winkels nemen dat over.
 
Kijk, dacht al dat er wat met mijn telefoon fout was. Zou inderdaad een kweekvorm kunnen zijn van de macmasteri onder gold vind ik ze inderdaad ook. Matthijs nogmaals het is dus macmasteri en geen Viejita.

Zou eventueel de man proberen om te ruilen voor een vrouw.
 
oke bedankt wat is het best om te doen nog een vrouw kopen?
en hoe ziet een vrouw er dan uit
 
Vrouwtjes:
- minder kleur (op lichaam en vinnen)
- minder puntige rug- en aarsvin
- minder verlengde buikvinnen
- rondere staartvin
maar de belangrijkste (want ook onderdanige mannen kunnen die kenmerken vertonen):
- rondere lichaamsbouw
 
Ps: zwemt er daar op de tweede foto nu ook nog een cacatuoides?
Hoe groot is het aquarium?
 
oke bedankt voor alle hulp
 
het aquarium is 1,20 meter
 
Mooie maat!

Hoe zit het met die cacatuoides?
 
daar gaat het goed mee soms gaan ze achter elkaar aan maar daar blijft het bij morgen komt er een nieuwe grot voor hun
 
Mascha&Ivo zei:
Ps: zwemt er daar op de tweede foto nu ook nog een cacatuoides?
Hoe groot is het aquarium?

Op de eerste foto zie ik volgens mij ook nog een agassizii vrouw. En de lichte 'vrouw' heeft wel een puntje aan de rugvin.
 
nee dat is als het goed is een cacatuoides.
ja klopt maar de mannetjes van de lichte versie zijn heel erg oranje rood bij de ogen deze heeft dat niet
 
Zet die dan ook nog maar eens op de foto. Jelle zou het zomaar eens goed kunnen hebben gezien.
 
welke het witte vrouwtje
 
Die op de eerste foto. Maar sowieso mischien alles wat vrouwtjes zouden moeten zijn.
 
deze twee zoude vrouwen moeten zijn
235698_0_82_dsc_0014.jpg

241621_0_82_dsc_0008_1.jpg
 
Jelle twijfel over deze, heb je die ook groter? :

toFDs6pyBhvlrqIU5Kd-qRA0bh6VuH6y.jpeg
 
Dat is een A. cacatuoides-dame.

Maar ik had deze net zoals Jelle ook reeds gezien op de eerste pagina en moest meteen denken aan een A. agassizii, nu blijkt dat dus niet te kloppen.
 
mooi dan klopt dat tenminste wel in ��n van deze dagen ga ik nog wat vrouwen er bij halen.
 
Idd, op de eerste foto kreeg ik een vertekend beeld. Weet niet of het verstandig is nog meer apistogramma in deze bak te zetten. Word steeds lastiger met territoria.
 
Ok� maar kan ik niet ��n vrouwtje er bij zetten wand nu word het witte vrouwtje achterna gezeten door twee mannen.
Ik heb al geprobeerd het man(vrouw) te vangen maar hij is iets te snel maar blijf het proberen
 
yes na een tijdje proberen heb ik hem gevangen op naar de dieren winkel
 
Kijk ik nu verkeerd of lijkt de vis op de laatste foto nogal sterk op een Apistogramma baenschi?
 
En nog iemand. Hoe krijg je het voor elkaar
 
oke ik dacht al het mannetje zit verrassend veel achter haar aan maar niet zo als bij het andere mannetje veel agressiever.
dan ga ik binnenkort maar weer terug voor echt een vrouwtje.
 
Lijkt inderdaad een A. Baenschi. Je hebt het niet getroffwn met al die verschillende apisto's !
 

Terug
Bovenaan