Wat is er nieuw

Is mijn bak wel veilig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loaches
  • Startdatum Startdatum
L

Loaches

Guest
Hallo,
Mijn bak is 180x60x60cm en het glas is 10mm dik. de waterlijn zit op 50cm.
Nu vraag ik me af,is deze bak eigenlijk wel veilig?

waarom zou je bak niet veilig zijn is bij deze water hoogte een normale dikte glas.
neem aan dat de bak voorzien is van stabilisatie strippen aan de boven zijde langste maat om door buigen van het glas te voorkomen.

groet

jaap

Er zitten bovenlangs inderdaad volledig stabilisatiestrips.
Het is zo dat ik een nieuwe bak wilde laten maken van 10cm lager (dus 50 ipv 60) en 2 meter ipv 180cm en de bouwer wilde het alleen met 12 mm glas doen omdat hij het anders niet veilig vond.. dus toen dacht ik de bak die ik nu heb is maar 10mm en 60 hoog... en er zitten vrij grote vissen in die af en toe weleens kunnen schrikken en tegen het glas aanschieten. dus ik maakte me een beetje zorgen hierdoor

logies als je zon bouwer treft
zelf ook mee gemaakt bij mijn 250 cm terwijl andere makers 12 mm bij 70 cm hoog voldoende vonden
kwam er 1 met dat kan ik niet maken alleen in 15 mm dik
heb even gekeken hoe Leo dit oplost deze begint pas met 12 mm te werken bij een hoogte van 70 cm
dus geen zorgen daar over

groet

jaap

Oke thanks Jaap! ik ben weer een beetje gerustgesteld :engel:

Ik vind 10mm bij deze hoogte wel echt minimaal. Niets om over te panikeren natuurlijk. De bak staat nu gevuld en zal niet zomaar knappen. Wil je echter een nieuwe bak, bespaar dan niet op de dikte van het glas. Die aquariumbouwer die het dikkere glas voorstelt zou bij mij juist een streepje voor krijgen. Die wil kwaliteit leveren.

klopt helemaal Richard vanaf 15 mm glas is het beter om wit glas te gebruiken anders inderdaad een groene waas

groet

jaap

Bedankt voor de reacties!
ik ben weer gerustgesteld :engel:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan