Wat is er nieuw

Is mijn corydoras ziek?

Bodemvisser

Member
Lid geworden
28 maart 2020
Leeftijd
21
Hallo allemaal,

Zo'n anderhalve week geleden heb ik mijn school corydoras gold stripe verkocht aan iemand op marktplaats. Dit heb ik gedaan omdat het hele aquarium weggaat. De school corydoras waren de laatste bewoners, en op dezelfde dag heb ik ook de plantjes verkocht. Een dag later viel het me op dat ik beweging zat, en tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat er nog één corydoras gold stripe inzat. De persoon aan wie ik de rest van de school heb verkocht woont best ver weg, en hoefde het laatste visje niet. Ik heb hem toen gratis aangeboden op marktplaats, maar vooralsnog geen reactie ontvangen. Vandaag viel het me op dat er een soort van witte vlekjes op de vinnen zitten. Ik kon online niet direct een specifieke ziekte vinden, maar het leek me toch handig om het nog even na te vragen. Dus bij deze: Is mijn corydoras ziek?

Hier nog even een foto

Bijlagen

• F5B7002A-6343-4F21-8EF3-35CB34105120.jpeg
    F5B7002A-6343-4F21-8EF3-35CB34105120.jpeg
    162.8 KB · Weergaven: 122
Is het mogelijk om een duidelijke close up te maken?

Bedoel je onderaan de achterste vinnen dat witte? Dat heeft een van mijn corydorassen ook, al sinds ik hem heb (is wildvang). Of in elk geval het ziet er hetzelfde uit. Ik weet niet precies wat het is, maar het zal een soort aantasting zijn door... iets.... Ik heb er zelf niks aan gedaan, de cory lijkt er geen last van te hebben.

Waar woon je ergens? Ik zou hem best willen overnemen. 🙂 Heb geen gold stripes rondzwemmen maar wel twee andere soorten.

Dat is het inderdaad! Alleen heeft die van mij het niet alleen op de achtervin, maar ook op de rest van de vinnen muv van de rugvin. Hij had het alleen eerder nooit, dus het moet de afgelopen week ergens ontstaan zijn. Misschien stress aangezien hij nu alleen zit zonder soortgenoten?

Misschien kunnen we nog iets ontdekken als je een scherpere foto weet te maken.

Stress alleen geeft niet zulke verkleuringen. Een parasiet of ziekte kan dat eventueel wel doen. Zijn er verder nog dingen aan z'n uiterlijk of gedrag die je opvallen? Behalve dat hij waarschijnlijk wat schuwer is omdat z'n maatjes weg zijn...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan