Is mijn platy zwanger??


B

bllub

Guest
Mijn platy is de laatste tijd vrij dik en er zit ook een mannetje in de bak.
Nu zou ze dus zwanger kunnen zijn maar ik weet het niet zeker.

Wat denken jullie??

En als het zo is moet ik het dan gewoon zijn gang laten gaan of moet ik haar scheiden van de rest als ze gaat bevallen en dan weer terug plaatsen?


Ik ben benieuwd wat jullie er van zeggen???

(Jeetje wat is het lastig om een goede foto van dat beestje te maken)
image.jpg
image.jpg
 
Ja die is zwanger. Eigenlijk is een foto niet eens nodig.. Heb je een mannetje en vrouwtje in de bak dan is het vrouwtje vrijwel zeker zwanger, en zelfs zonder mannetjes kunnen ze zaad opslaan en later gebruiken om zwanger te worden.

Lekker laten gaan, als je genoeg schuilplaatsen hebt zullen er wel een paar overblijven. Verplaatsen van de vrouw geeft meestal alleen maar extra ongezonde stress.
 
Zou wat drijfgroen in je bak doen (limnobium leavegatum bijv, of hoornblad bijv.) dan vinden de jonkies voldoende beschutting en overleeft er meer dan je op een bepaald moment lief is
 
Bedankt voor jullie reacties!! ik zal zeker proberen om extra schuil plekjes te creëren.
Nog een vraagje want Kun je ook ergens aan zien hoelang ze zwanger is en wanneer het zover is? En hoe zie je dat precies?
 
Hoelang ze zwanger is kun je lastig zeggen hoor maar met de tips van de voorgangers komt dat vast wel goed.
 

Terug
Bovenaan