Wat is er nieuw

is mijn vis zwanger?

• Onderwerp starter Onderwerp starter iremaysenkilic
  • Startdatum Startdatum
I

iremaysenkilic

Guest
is mijn vis ziek of zwanger?

helpp

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 305
  • image.jpg
    image.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 301
  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 184
  • image.jpg
    image.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 168
  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 158
Ik denk ziek. Die kieuwdeksel ziet er wel heel bijzonder uit. Ze zitten ook echt veel te klein gehuisvest en zie geen planten.... ik zou me ff inlezen over de levensbehoeften van sluiers. Groetjes!

Om wat meer duidelijkheid te krijgen waarom je vis zo is, is wat meer informatie wenselijk:
Hoelang draait d ebak
Hoe groot is de bak in cm
Watvoor filter heb je erin zitten
Hoevaak ververs je het water
de bak draait nu al een 3 maanden de bak is 50 liter en de filter kan 50 liter aan
ik ververs het water 1 keer per week 25%

m
Ik denk ziek. Die kieuwdeksel ziet er wel heel bijzonder uit. Ze zitten ook echt veel te klein gehuisvest en zie geen planten.... ik zou me ff inlezen over de levensbehoeften van sluiers. Groetjes!
er zitten planten in!!! voor sluiers 2 stuks
maar de mond van mn sluier begint ineens heel raar te doen hij gaat heel groot open maar toen ik hem ging kopen was ie best doen in de winkel nu is ie meer dikker

Sluiers en goudvissen horen veel groter gehuisvest te worden en hebben veel vers water nodig. 1 x in de week 12 litertjes verversen is lange na niet genoeg. Nogmaals, en echt niet naar bedoelt, lees je even in hoe je sluiers moet huisvesten zodat ze gezond blijven. Deze vissen zullen in hun huidige situatie niet oud worden. Groetjes!

de bak draait nu al een 3 maanden de bak is 50 liter en de filter kan 50 liter aan
Ja ik moet je helaas teleurstellen maar Norion heeft helaas gelijk, je aquarium is veel te klein voor je vissen (Onderstaande foto laat zien waarom), deze hoeveelheid vissen die jij hebt horen in een aquarium van minimaal 150 cm breed.
Dat plus dat je veel te weinig ververst maakt dat je vis zich zo gedraagd, slimste voor nu is dagelijks ruim 50% water verversen en dna kijken naar een oplossing (groter aquarium of verhuizen naar een vijver)
sluierstaart.png

Ja ik moet je helaas teleurstellen maar Norion heeft helaas gelijk, je aquarium is veel te klein voor je vissen (Onderstaande foto laat zien waarom), deze hoeveelheid vissen die jij hebt horen in een aquarium van minimaal 150 cm breed.
Dat plus dat je veel te weinig ververst maakt dat je vis zich zo gedraagd, slimste voor nu is dagelijks ruim 50% water verversen en dna kijken naar een oplossing (groter aquarium of verhuizen naar een vijver)
Bekijk bijlage 314286
kan er wel 1 vis in een 50 liter bak??

ik hoef geen vis van 30 jaar!
Dan kun je beter een andere vissoort nemen, maar klein gehuisvest houden is dierenmishandeling omdat de vis van binnen wel doorgroeit maar uitwendig niet dus gaat de hele boel vergroeien wat een steeds grotere lijdensweg word voor de vis

Dan kun je beter een andere vissoort nemen, maar klein gehuisvest houden is dierenmishandeling omdat de vis van binnen wel doorgroeit maar uitwendig niet dus gaat de hele boel vergroeien wat een steeds grotere lijdensweg word voor de vis
wat voor vis kan ik wel nemen?

In 50 liter zou een mooie bettaman kunnen
weet je hoelang mijn vis ongeveer gaat overlijden vindt het heel erg wat ik nu doe maar hoelang kan hij ongeveer nog leven ?

wil je me helpen

2 posten gelezen en helaas kan ik de vissen niet helpen. Dit ligt bij jou.

Alles is je al al duidelijk gemaakt. Je zult elke dag flink wat water moeten verversen op temperatuur om ze nog even in leven te kunnen houden. Het geheel zal een op een stapeling worden van ellende en de visjes zullen na een lange lijdensweg dood gaan als je ze op deze wijze hou. Samen met die van je kennis. Dus weer een handje vol visjes naar de vissen hemel omdat ze goed verzorgt worden.

Je zult alles met de beste bedoeling doen maar wat ik zo op de foto s kan zien is z on beetje alles fout om ze gezond te houden,

Mannetje/vrouwtje maakt niet uit ivm ziektens. Het ligt meestal aan de eigenaar.

Sluiers worden niet zwanger maar leggen eieren.

Excuus voor het korte antwoord maar als liefhebber zijn zulke topics van beginners erg frustrerend. Het is een beetje zoals water naar de zee brengen.

Laat je verder niets aan flesjes, poeders. medicatie etc. aan praten bij de LFS want dat is gewoon weg gegooid geld en uitstel van executie of met een beetje mazzel dat ze dan snel aan hun eind komen.

Ik kan het niet fraaier maken

Ik heb alles doorgelezen, en je sluierstaart is bezig om heel erg ziek te worden. Je hebt twee sluierstaarten 50 liter zitten met een filter voor 50 liter. Sluierstaarten poepen en plassen meer dan andere vissen, en hebben een grotere bak nodig, minimaal 120 cm breed, en 1 of meer grote, liefst externe filters. In mijn eigen 200l bak zitten 3 filters en ik ververs iedere 3 dagen 60% van het water.

Op dit moment is je vis bezig om nitrietvergiftiging op te lopen, waardoor hij kieuwverbranding krijgt. Om je vissen in leven te houden moet je nu iedere dag 60 % van het water verversen. Je moet je water testen met druppeltests voor NO2/NH4. Als de waarden 0 zijn kun je om de dag verversen. En dan zul je zien dat de vissen opknappen. Maar je moet wel op zoek naar een andere bak voor ze, of een ander huisje voor ze zoeken. In deze bak kun je alleen garnalen, een betta of hele kleine visjes houden.

Geloof dat ts zijn/haar account heeft verwijderd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan