Is mijn water vuil of iets anders?


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
hallo iedereen!
In mijn aquarium drijven kleine dingetjes rond.
Is mijn aquarium gewoon vuil of zijn dit een soort algen ik heb mijn aquarium gekuist en er is niet echt een verschil.
893B3D3F-5EFD-43ED-88C9-45588FE65349.jpeg
 
Volgens mij draait de bak kort en in dat geval misschien wat vuil van de opstart. Hoe groot is de bak en welke filter gebruik je?
 
Het is een fluval bak van 60 liter en de filter is in gebouwd.
image.jpg
image.jpg
in het midden zit een soort moes met daarin`kamers’ waar stenen en nog een raar iets in zit. De bak heb ik al 3 jaar dus hij zal wel algoed in gedraaid zijn:thumbs:

Ps ik was de bak nog is aan het kuisen en er is een guppy uitgesprongen en van ongeveer 1 meter en half op de grond gekletst ik heb haar meteen in het water gedaan en nu zwemt ze rustig rond. Kan het zijn dat er iets vanbinnen in de guppy geraakt is en later voor problemen kan zorgen?
 
Ik denk dat het visje dat wel red hoor.
Reinig je de filter wel met regelmaat? Vreemd dat je dit anders opeens zou hebben na 3 jaar. Of ben je bezig geweest waardoor er wat zweefvuil ronddwarreld?
 
Met een pluk filterwatten in je filter wordt het water weer helder.
 
Het vuil is al een tijdje de filter kuisen doe ik niet zo vaak mijn papa wat dat graag zelf doen kwestie dat ik niks kapot maak maar nu vind hij dat ik oud genoeg ben om het zelf te doen en nu probeer ik dat zwevend ding er uit te halen
 
Even een vraagje: waarom heb je nepplanten?

Verder is dat zwevende spul denk ik gewoon wat kleine vuildeeltjes. Misschien moet je een keertje de slangen en het pompje schoonmaken?
 
Even een vraagje: waarom heb je nepplanten?

Verder is dat zwevende spul denk ik gewoon wat kleine vuildeeltjes. Misschien moet je een keertje de slangen en het pompje schoonmaken?
Omdat ik mijn aquarium al heb van in het 5de leerjaar en toen wis tik niet of dat je planten in koud water kan houden.
Met een pluk filterwatten in je filter wordt het water weer helder.
ik zal het is proberen.
 
Ik wil je wel kostenloos wat planten sturen.
168555461106859913736.jpg
ik snoei vaak wel iets en de temperatuur is hier 20 graden soms kouder daar klagen deze planten niet om.
 
Ik wil je wel kostenloos wat planten sturen.Bekijk bijlage 360848 ik snoei vaak wel iets en de temperatuur is hier 20 graden soms kouder daar klagen deze planten niet om.

Heel leuk maar misschien een idee dat hij aan zijn pa vraagt of het oké is om zijn adres te delen.

3 jaar een aquarium, 5de leerjaar toen…
 
Aha dat is scherp van u.
We willen geen mensen op ideen brengen.
Je hebt gelijk in dit mijn bijna 14jarige dochter loopt ook vrij rond zonder mijn gezag en lees jij daar maar uit hoe het is.
Ik heb der wel uitgelegd hoe je potloodventers benaderd.
M.m plantjes op de post , wat denk je wel allemaal niet?
 
Het zijn examens binnen een paar weken dus ik moet me daar nu meer op focussen misschien daarna.
 

Terug
Bovenaan