Is Vivarium de moeite waard?


En dan weet ik nu toch dat ik bij je stand stond, maar ik was niet zeker of jij het was. Had het wel leuk gevonden om kennis te maken en je had het niet eens zo druk Jammer, misschien een andere keer beter....
Dat was dan zeker op de zondag geweest. Want toen had ik het met vlagen wat rustiger als op de zaterdag. Zaterdag was hectisch.
Was wel leuk geweest als we ff persoonlijk kennis konden maken. Volgende keer beter...
 

Veel bezoekers maar of er een vervolg komt is de vraag denk ik.
Wat zou de reden zijn om te stoppen?

Kopie Pasta van Facebook:
Wij zijn enorm trots, dankbaar en voelen ons even vereerd als moe.
Maar wat is er mooier dan om in ons jubileumjaar een totaal aantal van 12.094 te hebben mogen ontvangen. Dat zijn niet allemaal betalende bezoekers geweest, want daar zitten ook de gasten en kinderen t/m 10 jaar bij die niet betalen bij ons.
Desalniettemin is dat bezoekersaantal nóg een hoogtepunt van afgelopen weekend. Een nieuw record in ons 15 jarige bestaan. Dat nog bovenop de enorme support die wij van Partners en standhouders hebben mogen ontvangen die dit jaar nóg groter was dan ooit. Bovenop de enorme vreugde van bezoekers, standhouders en ons eigen team die nog groter voelde dan ooit.
Wat zéker groter was deze editie was de enorme lading aan emoties. En ondanks dat een aantal daarvan verdrietige emoties waren, was het mooi dat we een plek hadden om die samen te uiten, te delen en elkaar troost te bieden.
Want ook dáár is Vivarium voor, of beter gezegd: de Vivarium familie.
💙
💚
💛
❤️

Graag hadden op dit hoogtepunt afgesloten met het vermelden van een nieuwe datum. Maar zoals we op zaterdag al hebben geuit aan onze vrijwilligers en standhouders: er is gegronde twijfel of we niet op dit hoogtepunt moeten stoppen.
Wij zullen niet openbaar iedereen vermoeien met de details, maar er zijn vele redenen en het is alleen vanwege last-minute twijfels dat de deur nog op een kiertje staat.
Voor nu kijken wij in ieder geval op een topeditie vol prachtige momenten (foto's volgen snel), heel veel mooie en oprechte emoties en alles wat onze hobby's zo mooi maakt. Samengevat voor de insiders: het was een fraaie editie.
Wij zijn alle betrokkenen voor altijd dankbaar!
 
Zondag geweest, was druk maar te doen. Was voor mij 2 uren rijden, locatie is imho niet optimaal had beter wat centraler gekunt. Maar nu heb ik toch eens meegemaakt wat het is, vooral veel verkoop. Als je net een nieuw aquarium wilt gaan inrichten is het wel handig dat je veel aanbod op 1 plek heb.

Om informatie in te winnen is het minder geschikt het is vaak al te druk om even een praatje te make met standhouders, ik heb eigenlijk alleen bij Aqualife even staan praten, ik miste ook andere aquariumbouwers

Verder heb ik wel echt een dubbel gevoel bij al die vissen in zak die daar maar de hele dag liggen.

 
Heb maar weinig mensen de zakjes daadwerkelijk op zien pakken.

Denk dat je dan ook voor 100% moet stoppen met wildvang, die vissen ondergaan een hele wereldreis, gevangen worden in bakken/zakken met bootjes over de rivier, in tussenstations overgeheveld naar andere bakken, weer in zakken, in vliegtuig, auto, aquariumzaak, weer uitgevangen en weer in een zakje en alle stappen die ertussenin nog vergeten zijn.
Dan valt 1/2 dagen in een zakje denk ik nog wel mee.

Maar kan me ook voorstellen dat het regelen en alles hen mega veel energie kost... daarbovenop wet en regelgeving die het mogelijk niet makkelijker erop maken. Maar goed, dat is speculeren...
 
Dierenwelzijn? Bouwen en direct afbreken ? Vissen in zakken e.d. ?
Wat ik hoorde is dat het contract afloopt en een verlenging veel hogere kosten gaat meebrengen en dat zal dan wel teveel van het goede zijn. Ergens was dat op social media te lezen maar goed het is afwachten.
 
Ik hoop dat ze een nieuwe locatie weten te vinden. Een met een OV-verbinding. :juggle: Want dat was knap vervelend bij Autotron. De naam zegt het al: voor mensen met een auto prima....

En naast de locatie: het is te hopen dat de organisatie er de tijd en energie voor kan blijven opbrengen. Het zou zo zonde zijn als de beurs na 15 jaar ineens ophield.
 
Contract van de huur van autotron? zijn toch wel andere alternatieve ruimten te huur, misschien iets centraler gelegen
Zo'n locatie is niet snel te vinden en er moet ook maar net ruimte vrij zijn. Buiten is niet handig, je weet niet wat het weer doet. Er moet wel voldoende parkeergelegenheid zijn want niemand gaat met een aquarium de trein in. Jaarbeurs is duur om te parkeren dus dat zal al heel wat mensen afschrikken. Ben benieuwd wat het zal worden. Zou jammer zijn als dit het laatste jaar was.
 
Heb deze beurs zelf 3x bezocht, maar eigenlijk is het een grote aquariumwinkel met en diverse produkten. Veel van hetzelfde.
 
Zo'n locatie is niet snel te vinden en er moet ook maar net ruimte vrij zijn. Buiten is niet handig, je weet niet wat het weer doet. Er moet wel voldoende parkeergelegenheid zijn want niemand gaat met een aquarium de trein in. Jaarbeurs is duur om te parkeren dus dat zal al heel wat mensen afschrikken. Ben benieuwd wat het zal worden. Zou jammer zijn als dit het laatste jaar was.
Buiten is ook geen optie denk ik met al die verwarmde bakken en al helemaal niet voor zeewater.
 
Zondag geweest, was druk maar te doen. Was voor mij 2 uren rijden, locatie is imho niet optimaal had beter wat centraler gekunt. Maar nu heb ik toch eens meegemaakt wat het is, vooral veel verkoop. Als je net een nieuw aquarium wilt gaan inrichten is het wel handig dat je veel aanbod op 1 plek heb.

Om informatie in te winnen is het minder geschikt het is vaak al te druk om even een praatje te make met standhouders, ik heb eigenlijk alleen bij Aqualife even staan praten, ik miste ook andere aquariumbouwers

Verder heb ik wel echt een dubbel gevoel bij al die vissen in zak die daar maar de hele dag liggen.


Heb deze beurs zelf 3x bezocht, maar eigenlijk is het een grote aquariumwinkel met en diverse produkten. Veel van hetzelfde.

De reden zullen we nog wel horen. Zelf ben ik zondag voor de 3e keer geweest en ik vind het inderdaad iedere editie minder worden. Verkoop door betalende standhouders zullen hard nodig zijn, en het zal zeker in een behoefte voorzien, maar in mijn beleving was er steeds minder te zien. Ik herinner me uit vorige edities een ruimte met meerdere ingerichte zeebakken, een groot aantal garnalenbakjes op de begane grond (wedstrijd?), naast presentaties ook demonstraties, ....
Op zich best een leuke dag op pad geweest en best wat gezien, maar niet zoals ik het eerder ervaren heb.
Wellicht is er een relatie met de kosten. Ergens moet geld binnengehaald worden om e.e.a. op te brengen en ik kan me inderdaad voorstellen dat het dan niet meer op deze schaal haalbaar is. Toch is exposure belangrijk voor de hobby en zou het dus een verlies zijn als beurzen weer kleinschaliger en daarmee minder op het algmene publiek gericht worden.
 

Terug
Bovenaan