Wat is er nieuw

Issues met voeding op Aquatlantis Luminus controller

Is het mogelijk om de verlichting van het scherm van de controller uit te zetten? Daarmee zou misschien net voorkomen worden dat het verbruik een bepaalde kritische grens overgaat.
Overigens, ik weet niet hoe het nu is, maar de voeding die ik bij mij aquatlantis lamp had werd goed warm. Ik heb er nu heel andere verlichting. Maar ander had ik waarschijnlijk op termijn de voeding sowieso vervangen.

Om precies te begrijpen wat de bedoeling is van Ts. zou ik daar eerst een omschrijving van willen horen? De precieze vraag en ook de gedane antwoorden, waar misschien wel het goede antwoordt tussen zit, maakt alles ook niet duidelijker. Allereerst volgens de producent: Met de Luminus Smart LED Controller kunnen alle parameters van beide kanalen onafhankelijk en naar de wensen van de gebruiker worden ingesteld. Maar ik begrijp dat is niet genoeg? Dus graag een meer nauwkeurige omschrijving van het nagestreefde doel?

Mij lijkt 4 watt voor zon controller erg weinig. Eerst maar eens boven water krijgen wat zon ding nu precies verbruikt!

Verder heb ik gewoon een degelijke voeding aan mijn LED verlichting hangen, die adapterdingen zijn leuk voor de gemiddelde vissenkom consument

Mij lijkt 4 watt voor zon controller erg weinig. Eerst maar eens boven water krijgen wat zon ding nu precies verbruikt!
Meten is weten,

Onderstaande metingen zijn uiteraard inclusief de power supply.

De Luminus controller verbruik met uitgeschakelde lamp
  • Met LCD display aan 0.8 Watt
  • Met LCD display uit < 0.5 Watt (verbruiksmeter kan deze lage waarde niet meten)
1000019203.jpg

De Luminus controller verbruik met ingeschakelde lamp (EasyLED 44W)
  • Luminus-controller en lamp (CH1 en CH2 op 100%) samen 42W
1000019202.jpg

De tafelvoeding :foto:is gespecificeerd op 48W

1737302357051.png

Verder heb ik gewoon een degelijke voeding aan mijn LED verlichting hangen, die adapterdingen zijn leuk voor de gemiddelde vissenkom consument
Graag toelichten?

Laatst bewerkt:
Verbruik valt reuze mee dus.

Dan de grote vraag hoeveel zon adapter nu werkelijk levert.

Zelf gebruik ik liever ruim overbemeten voedingen. Als mijn verlichting 100watt zou zijn, hang ik er een 200watt voeding achter

Zelf gebruik ik liever ruim overbemeten voedingen. Als mijn verlichting 100watt zou zijn, hang ik er een 200watt voeding achter
persoonlijk ga ik in jouw voorbeeld liever voor een voeding die begrensd is op 120 Watt.

Waarop een voeding begrensd is (en dus uitschakelt om erger te voorkomen) vindt ik belangrijker dan dat je overcapaciteit hebt.

Kan een voeding die te zwaar is dan geen schade aan de verlichting geven?

persoonlijk ga ik in jouw voorbeeld liever voor een voeding die begrensd is op 120 Watt.

Waarop een voeding begrensd is (en dus uitschakelt om erger te voorkomen) vindt ik belangrijker dan dat je overcapaciteit hebt.

Een beetje degelijke moderne voeding heeft er verschillende beveiligingen in zitten. Zeker een kortsluitingsbeveiliging, dus dat zal wel loslopen.
Ik heb het dan over deze soorten voeding: https://www.aquariumverlichtingkopen.nl/aquarium-voedingsadapter-12-volt-10a-120-watt.html

Kan een voeding die te zwaar is dan geen schade aan de verlichting geven?

Je verlichting trekt stroom uit de voeding.
Je voeding duwt niet zijn hele vermogen door je LED 😉

Voltjes wel altijd even goed op letten, dat moet natuurlijk ook bij elkaar passen

Je voeding duwt niet zijn hele vermogen door je LED
Ok duidelijk en ja dat wist ik dus niet. Opzich maakt de zwaarte van de voeding dus niet zoveel uit als die wat meer is dan de vraag van de led.

Daarom heb ik liever ruim meer vermogen dan nodig, zodat de boel koeler blijft en er dus minder energie verloren gaat (aan warmte oa)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan