T
TomB
Guest
Eerste probeersel tot een Iwagumi aquascaping tank.
Hardscaping..... en de beplanting.
Meer info volgt.
Hardscaping..... en de beplanting.
Meer info volgt.
Van de Vallisneria moet je nooit de bladeren ergens halfweg afknippen; beschadigde of te lange bladeren moet je er helemaal vlak boven de wortel uithalen. De uitgroeiers (nieuwe plantjes) zitten met een wortel vast aan de 'moederplant' en die wortelstengel kan je gewoon doorknippen; de stek kun je dan opnieuw planten. De bladeren worden zoals ik al zei erg lang, dus het is veel werk om steeds de te lange planten weg te halen en de kortere te herplanten. Vooral als de plant flink gaat groeien; dan 'woekert' hij bijna !TomB zei:Dank voor het commentaar.
In mijn beleving was de valnisneria ook kleiner toen ik hem kocht ;-). Voor mij wordt het ook een soort oefenbak voor het onderwater tuinieren. Daar hoort snoeien ook bij. Heeft iemand nog tips voor het snoeien van mijn planten?
Dat is een bekend probleem met die soils. Hemianthus en Lilaeopsis kan je gewoon best diep in de bodem duwen. Van de Vallisneria moeten de wortels een beetje boven de grond zitten, dus dat is lastig. Je zou ze eventueel kunnen verzwaren met een steentje of zo tot de wortels langer zijn geworden.TomB zei:Verder merk ik dat het planten en daarna vast blijven zitten in de soil toch nog wel een dingetje is. Moeten jullie ook geregeld (zit nu op dag 2) herplanten in het begin? Ik neem aan dat als de wortels zijn aangeslagen dit geen probleem meer is. Iemand tips voor het in de soil houden van bijvoorbeeld Hemianthus en Lilaeopsis?
Niet te lang blijven lezen; vanaf het begin toepassen als je er voor kiest !TomB zei:We zijn iets meer dan een week verder 🙂
Nu verder lezen over EI dosering ;-).
Ik werk nu een half jaar met de EI; eerst in mijn oude Rio 125 met spectaculair resultaat (weelderige plantengroei en geen algen meer) en nu sinds twee maanden in mijn nieuwe 450 liter Jungle (idem).TomB zei:@crash cowboy, heb je hier ervaring mee? Nog tips? Zat te denken om dit via aquariumbemesting te doen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.