Wat is er nieuw

jäger thermostaat condens

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Hoi!

Ik zag net met het schoonmaken van mijn bak dat er condens in het verwarmingselement zit, kan dit kwaad ?Het element werkt nog wel gewoon maar het glas bovenin het element is dus beslagen.

Moet ik het element vervangen?

Het wel een teken dat de staaf niet 100% dicht is.Heeft hij geheel onder water gestaan?

Ja hoor, hij staat een cm of 10 onder water. Als ik mijn bak ververs trek ik de stekker er altijd uit.

Ik weet niet of je het risico wilt lopen dat je jezelf of de vissen elektrocuteert? maar ik raad je aan z.s.m.. een nieuwe te gaan halen. Een paar tientjes en je hebt de boel weer veilig. Lijkt mij een stuk fijner!

Is dat die met blauwe knop? Staat een golfje op, Tot zover onder water.

De nieuwste mogen helemaal onderwater, zijn beter bewerkt.

Sterrekind zei:
Ja hoor, hij staat een cm of 10 onder water. Als ik mijn bak ververs trek ik de stekker er altijd uit.

Dan trekt hij vacuum,dus vocht naar binnen.

Het is een nieuwe, vier of vijf maanden oud, ik had er twee van 150 watt inhangen,deze heb ik vervangen voor 1 van 200 watt. Het golfje op de thermostaat duidt de minimale waterhoogte aan, deze thermostaat zou volledig onderdompelbaar moeten zijn.

En Bertus,je moet me even uitleggen waarom de thermostaat vacuum zou trekken bij het verversen. Als ik de stekker er in laat zitten dan komt dat niet ten goede van de thermostaat, ondanks de droogloopbeveiliging toch?

5 maanden ,is hij ook nieuw. Dan kan het wel.
De oudere kon dat niet, mocht ook niet.

Zolang de verwarming onder water is, en je trekt de stekker eruit,koelt hij af,en trekt vacuum, daarom zit er nu vocht in.

Blijft hij onder water met verversen,hoeft de stekker er niet uit.

5 maanden ,is hij ook nieuw. Dan kan het wel.
De oudere kon dat niet, mocht ook niet.

Zolang de verwarming onder water is, en je trekt de stekker eruit,koelt hij af,en trekt vacuum, daarom zit er nu vocht in.

EHEIM J�ger aquariumverwarmingselementen zijn ultramoderne electronisch gestuurde verwarmingselementen gemaakt op basis van de best beschikbare technologie. De temperatuur is nauwkeurig instelbaar van 18�C tot 34�C met een nauwkeurigheid van ~0,5�C.

De verwarmingsspoel is gemaakt van chroom-nikkel. De buis is gemaakt van glas van laboratoriumkwaliteit, temperatuur- en 'shockproof', en uiteraard waterproof, zodat de verwarmingsbuis volledig onder water kan worden geplaatst (tot maximaal 50 cm). De buis zorgt voor een gelijkmatige en optimale warmte afgifte.

Dan is het vreemd,dat er bij jou condens inzit.

Bij verversen komt ie boven het water uit, de stekker moet er dus wel uit. Probleem is nu overigens opgelost, ik krijg keurig een nieuwe thuisgestuurd onder garantie, en zodra ik de nieuwe heb kan ik de oude terugzenden

Sterrekind zei:
Bij verversen komt ie boven het water uit, de stekker moet er dus wel uit. Probleem is nu overigens opgelost, ik krijg keurig een nieuwe thuisgestuurd onder garantie, en zodra ik de nieuwe heb kan ik de oude terugzenden
:thumbs: :thumbs:

Beste Bertus,

Ik denk dat je iets te snel bent gegaan.
Je steld dat als je de verwarmer zou uittrekken hij vacuum zou trekken. Dat zal natuurlijk wel zo zijn in berberkte maten dat de lucht krimpt. Maar nu komt het.
Wat is het verschil tussen de verwarmer uit trekken, en dat het water op temperatuur is, waardoor de verwarmer ook uit gaat, dat is toch het zelfde, de weerstand geeft geen warmte af, en de lucht krimpt terug.

Jb Malawi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan