japonica garnaal eitjes verloren!

  • Onderwerp starter Loesjonker1993
  • Startdatum
L

Loesjonker1993

Guest
Hallo allemaal,


Sinds een week had mijn Japonica eitjes, sinds vandaag zijn deze bijna helemaal weg. De eitjes waren zoals het hoort groen/bruinig en nu zitten er nog een paar eitjes in haar buik en die lijken geel. Kan dit een soort miskraam zijn? Of is er iets anders aan de hand? Wie kan mij helpen?
 
Moeilijk te zeggen maar de Japonica kun je alleen in brakwater opkweken.
 
Ja klopt als de japonica bevallen is dan moeten de larfjes in brak water toch? Maar deze was nog maar een weer zwanger, dus het leek mij sterk dat dit al de ' bevalling' was.
 
Ja dat klopt en een week is veel tekort. Heb je visjes die de eitjes weg kunnen pikken?
 
ja dat zou kunnen, dat heb ik ze alleen zelf nog helemaal niet zien doen. Zou je dan aanraden bij de volgende zwangere japonica deze eerder in een apart aquarium te zetten?
 
Ook daarvan zegt men vaak dat dit stress oplevert maar wil je ze dan echt met brakwater laten opgroeien want dat is volgens mij best een lastige klus hoor.
 
Wil je de garnaaltjes echt gaan kweken of niet? Dat is de vraag.

Zoniet, dan kan je ze gewoon laten gaan, dat ze de eitjes vroeger of later loslaten is dan geen probleem.

Zo ja, dan zou ik vooral inlezen in de gang van zaken rondom de kweek van japonicagarnalen in meerdere kweekverslagen en een aparte brakwaterbak opstarten.
 
Heeft echt zin je in te lezen in de kweek van Japonica's.. is lastiger dan op het eerste oog lijkt namelijk. Wel reuze interessant trouwens.
Japonica's-eitjes cq larfjes in zoet-water zijn kansloos.
 
Terug
Bovenaan