japonica garnaal ; wat is dit?


S

sharonav

Guest
vandaag het groepje van 8japonica's uitgebreid naar 13.
4 van de 5 nieuwe zijn al druk aan het smikkelen van de bladeren en algen. Ook zag ik al een vervelling liggen.

1 nieuwe is wat minder actief en verstopt zich. Dit is natuurlijk niet raar maar nu zag ik onder zn kopje wat vreemds... de ene foto is van begin van de middag en de andere zojuist gemaakt. zijn dit pootjes ofso??! ziet er zo vreemd uit.

20180920_000002.jpg


20180919_142457.jpg
 
Buiten de voelsprieten en de pootjes zie ik daar toch niets raar aan dus ben wel benieuwd naar de andere reacties.
 
Dat is geen Japonica maar een Aziatische waaierhandgarnaal dus wat je ziet zijn de opgevouwen waaierhandjes! ;)
 
Daar heeft John een punt. Zijn de andere garnalen wel japonica s dan?
 
Is inderdaad een waaierhandgarnaal, leuke aanwinst want die zijn vrij prijzig in het algemeen, hebben wel stroming nodig omdat ze het voer uit het water filteren met hun waaiers. Wat je kan doen is een stuk hout in de bak doen en een stromingspompje die op het hout gericht is en dan wat stofvoer in je bak doen bij het stromingspompje dan zal de garnaal actiever gaan worden denk ik.
 
serieus??!
volgens mij zijn de andere wel japonica's maja nu begin ik ook weer te twijfelen. zal straks wat fotos maken als het licht aan is.
de verkoper heeft ze uit het aquarium gehaald waar ze altijd in zitten. heb daar al meer weggehaald.
 
serieus??!
volgens mij zijn de andere wel japonica's maja nu begin ik ook weer te twijfelen. zal straks wat fotos maken als het licht aan is.
de verkoper heeft ze uit het aquarium gehaald waar ze altijd in zitten. heb daar al meer weggehaald.

Mij lijkt het ook een Waaier. Erg erg mooie garnalen met hun gedrag. Als ze lekker in de stroming kunnen zitten en voldoende fijn voer hebben kun je ze in leven houden. Maar het vraagt wel een beetje aandacht. Vaak gaat het de eerste tijd goed. Hou hem in de gaten. Als hij niet een vast plekje vind om in de stroming te zitten moet je even kijken of je de inrichting niet iets beter voor hem kan maken.
 
Mij lijkt het ook een Waaier. Erg erg mooie garnalen met hun gedrag. Als ze lekker in de stroming kunnen zitten en voldoende fijn voer hebben kun je ze in leven houden. Maar het vraagt wel een beetje aandacht. Vaak gaat het de eerste tijd goed. Hou hem in de gaten. Als hij niet een vast plekje vind om in de stroming te zitten moet je even kijken of je de inrichting niet iets beter voor hem kan maken.

als het idd een waaier is dan zet ik hem op marktplaats of dergelijk. Anders is die "alleen" en heb ook niet echt een plek met veel stroming.
 
als het idd een waaier is dan zet ik hem op marktplaats of dergelijk. Anders is die "alleen" en heb ook niet echt een plek met veel stroming.

Kun je er niet terug mee naar de winkel dan?
 
2gevangen. 1is echt doorzichtig en andere beetje bruinig. maar zie geen schaartjes. hebben beide stipjes.

20180920_110545.jpg
 
3van de 5 kunnen vangen.
japonica's??

weten jullie 100% zeker dat die garnaal een waaierhand is?
20180920_111931.jpg
 
Doe deze eens van de zijkant fotograferen

upload_2018-9-20_11-24-37.png
 
Nee, natuurlijk niet. Zie jij dan tennisrackers , war ze mee wapperen?
 
met moeite :

20180920_113117.jpg


20180920_113007.jpg


20180920_112939.jpg
 
Nee dat lijkt me er niet een. Maar is dat dezelfde als uit de 2e foto van je startpost?
 
We worden in verwarring gebracht door de 2e foto in de startpost. Dat ziet er eerder uit als een waaierhand dan een Japonica.

2e foto heb ik in het donker gemaakt. misschien komt het daardoor?
 
Nee dat lijkt me er niet een. Maar is dat dezelfde als uit de 2e foto van je startpost?

dat weet ik dus niet. kan maar 3 van de 5 vangen / vinden. Maar deze heeft een andere kleur. zal nog eens proberen te zoeken
 
nog een foto van de "waaierhandgarnaal"
dan zal ik maar weer gaan zoeken en kijken waar die zich verstopt.

die 3die ik eerder op de foto heb gezet zijn wel japonica's.

20180919_142810.jpg
 
weer gezocht. 4 van de 5 kunnen vinden of misschien ook wel alle 5, ze zijn zo snel...
ze zijn een stuk kleiner als mijn eigen en ook klein beetje andere kleur. vast door stress , en misschien omdat ze nog jonger zijn?

heb alles gecheckt en zie nergens de garnaal. hij zal wel gezellig tussen alle andere japonica's zitten en niet opvallen. ze zitten ondertussen allemaal op de achterwand en daarvoor zit belgisch groen dus ze zijn niet te vangen :)

ik hou het in de gaten en zodra ik hem zie zal ik hem proberen te vangen.
 
Als jij voor stroming zorgt, gaat hij er vanzelf wel in zitten.

Prachtig om te zien ook. Als je ergens een tak in de stroming hebt en ze gaan er opzitten... Het is echt een schouwspel. Super de moeite waard, maar zo ver ik begrijp niet super makkelijk.
 
waaierhand.jpg
Waaierhandjes.

Geen schone bak, wel schoon water. ze moeten wat te doen hebben.
 
ik heb alleen de jbl filter 701 en geen stromingspompen.

in mijn aquarium heb ik 1 stuk hout tegen de achterwand / zijwand ( links )
Er is stroming. blad tegen de achterwand beweegt en bananenblad die je ziet beweegt ook.
15374409602061380089900.jpg

1537441012339771384357.jpg
 
@Bertus Heb je ervaringen met het kleuren van die garnalen. Ik ken om mij heen 3 bakken met deze garnalen, maar zie toch duidelijk verschil in kleur. De 3 eigenaren ken ik niet goed genoeg om er mee te testen, maar hoe is jouw ervaring met voer en met de kleur.
Ik heb varianten gezien die echt mooi rood waren, maar ook bijna doorzichtig. Zover ik begrijp zit de kleur bij deze garnaal in de huid, en zou je dat kunnen beïnvloeden met juist voer. De eigenaar die ik ken met de mooiste soorten voert ze heel fijn gemalen Dennerle nano visvoer. Dit is ook rood kleurig voer, dus wellicht zit het hem daar in?

Enige info hierover?
 
Kweken met die garnalen, is super, moeilijk.

Larve in zoet water, dan over naar brak water.
Dan elke dag voeren, 1,2 druppels.
Na een tijd zij her garnalen, en moeten ze aar zoet terug

Was er 1 gelukt bij kreeften en garnalen.
 
ik heb alleen de jbl filter 701 en geen stromingspompen.

in mijn aquarium heb ik 1 stuk hout tegen de achterwand / zijwand ( links )
Er is stroming. blad tegen de achterwand beweegt en bananenblad die je ziet beweegt ook.
Bekijk bijlage 258447
Bekijk bijlage 258449

Ook geen klein binnen pompje? filtertje?
@Bertus Heb je ervaringen met het kleuren van die garnalen. Ik ken om mij heen 3 bakken met deze garnalen, maar zie toch duidelijk verschil in kleur. De 3 eigenaren ken ik niet goed genoeg om er mee te testen, maar hoe is jouw ervaring met voer en met de kleur.
Ik heb varianten gezien die echt mooi rood waren, maar ook bijna doorzichtig. Zover ik begrijp zit de kleur bij deze garnaal in de huid, en zou je dat kunnen beïnvloeden met juist voer. De eigenaar die ik ken met de mooiste soorten voert ze heel fijn gemalen Dennerle nano visvoer. Dit is ook rood kleurig voer, dus wellicht zit het hem daar in?

Enige info hierover?

Is mar 1 kleur, bij de Aziaat, Dan heb jij andere garnalen.

Ik heb verder geen gekleurde garnalen.
Is zoveel variatie in.
 
Ook geen klein binnen pompje? filtertje?


Is mar 1 kleur, bij de Aziaat, Dan heb jij andere garnalen.

Ik heb verder geen gekleurde garnalen.
Is zoveel variatie in.

Ik bedoel inderdaad niet verschillende soorten. Maar ook als ik bij de Hornbach kijk zie ik duidelijk lichtere en donkere soorten. Zou je zeggen dat dit voor hun hele leven zo blijft?
 
Er zijn gele,rode, witte,en zwarte garnalen.

Die zijn gekweekt, he. de kleur houden ze, zolang met dezelfde door gekweekt wordt.

Was in Azie, 1 zwarte garnaal. prijs 30.000 ??? euro.
 

Terug
Bovenaan