Japonica garnaal wordt rood


R

Ronald78

Guest
Één van mijn oudere Japonica garnalen heeft een rode kleur gekregen. Zijn gedrag is gewoon, ook aan de andere garnalen en vissen merk ik niks. Her en der lees ik op internet dat een rode Japonica dan stervende zou zijn. Herkent iemand dit?

Screenshot_20170516-203030~01.png
 
Ik heb geen ervaring met Japonica garnalen maar herken dit wel van mijn Aziatische waaierhandgarnalen,die worden wat roodachtig net voor ze gaan vervellen.
Hopelijk is dat het ook maar is afwachten.
 
Ik zie met regelmaat een 'velletje' liggen van een van de Japonica's, maar ik heb ze hier nog nooit zo zien verkleuren.
 
Ik heb deze anderhalf jaar geleden gekocht bij de lfs.
 
Japonica´s zijn eigenlijk altijd wildvang. dus er een leeftijd aan vast prikken word wat lastig denk ik zo :rolleyes:
 
Dat ze rood worden na het doodgaan dat is iets wat ik ook zie bij de cr en cb hier dus dat is vrij normaal dan denk ik.
 
Ik zie geen rode Japonica meer, maar ik weet ook niet of die dood is.
 
I know. Of hij verstopt zich, of de kleur is hersteld, of hij is opgepeuzeld...
 
Tja, wie zal het zeggen maar kun je dat niet achterhalen door ze te tellen?
 
Tellen is wat lastig als ze zich verstoppen hé :D Ik weet niet 100% zeker hoeveel ik er nu in heb zitten.
 
Haha, dat is weer zo ja en als je het zelf ook niet echt weet dan gaat het helemaal moeilijk;)
 
Ìk heb mijn Japonica's ook 1.5 jaar. Er zitten ook een paar bruine tussen maar is me niet opgevallen dat het altijd zo is. Dus dacht zal wel met vervellen te maken hebben en dat het mooie volwassen garnalen zijn. Ik heb er ook 1 van meer dan 3 jaar of het wildvang is weet ik niet... Zal wel goedkoper zijn dus zal wel!
 

Terug
Bovenaan