Japonica garnalen die snoepen van planten. Wat helpt zoal?


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,921
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Hoi allemaal, ik heb jullie hulp ook nu nodig.:)

Ik heb behoorlijk wat japonica garnalen en die snoepen graag aan planten met schade als mede gevolg. Planten hebben dus wat moeite...

Wat helpt in jullie ervaringen om de japonica garnalen beter van de planten af te houden? Ik geef al extra tabletten.

Graag jullie hulp hierbij. Wordt echt gewaardeerd!
 
garnalen eten geen levenden planten der is een anderen oorzaak meschien een foto frisian?
 
Nou ik heb wel meer gehoord dat ze soms een plant met rood blad pakken of met zacht blad. Vooral de Japonica wil dat weleens doen.
 
garnalen eten geen levenden planten der is een anderen oorzaak meschien een foto frisian?
En bij de bol van de rode tijgerlotus zijn de bladeren, de stengel los van de bol. Van de limnophila sessiflora heb ik de betere delen teruggezet maar het gebeurde dat stengels doormidden werden gebeten of de kransen weggebeten .
 

Bijlagen

  • IMG20220329174043.jpg
    IMG20220329174043.jpg
    313 KB · Weergaven: 100
  • IMG20220329174101.jpg
    IMG20220329174101.jpg
    406.9 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
dr zijn wel meerderen plant op de 2de foto die het nie goed lijken tedoen dus zwakken planten en daarom woorden de planten aangevreten
 
plastik zakje met bone meal of iets anders en daar de plant in zetten en afbinden zodat de bone meal niet in het water komt
dan weet je zkkr dat je planten geen tekort meer hebben of het is het licht
 
Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt want van bone meal heb ik nog nooit gehoord.
Even in heldere taal: er ligt nieuwe voedingsbodem van Dennerle onder het grind wat al voedingsstoffen bevat. Ook zijn er tabletten in de bodem gedrukt bij de planten. Plantenvoeding geef ik flink ruim om te zorgen dat ze niks missen. Elke week een 50% waterwissel en dan dagelijks weer plantenvoeding.
*Edit*
Wat betreft verlichting. Ik heb nu steeds de Superfish retroled Bright en Color gebruikt maar in het verleden ging het beter met de juwel Day en Natur met zeer hoge K-waarden. Ik wilde de lampen eerst de kans geven omdat me dat werdt geadviseerd. Maar de verlichting begin ik eerlijk gezegd steeds meer als oorzaak te zien.
 
Laatst bewerkt:
Frequenter en veel meer voeren.
Japonica's zijn vreetmachines,droogvoer,pellets of geblancheerde groenten,netels,paardenbloem, enz
 
kan niet meer aan toevoegen frisian meschien wat google ofzo
 
Ik ben nu spruitjes en bloemkool aan het blancheren. Extra voeding voor de japonica garnalen met name.


Sorry beheer voor de ietwat dubbele post. Maar vanwege de verlichting paste het beter eerst bij het nieuwe begin.
 
Lucky Luke standbeeld in de tank plaatsen om de bandidos te ontmoedigen?

collectible-figurine-fariboles-lucky-luke-by-matthieu-bonhomme-2021.jpg
Zou kunnen maar dan mis ik denk ik de Daltons in de bak. Eens kijken of ik daarover wat informatie kan vinden op Aquainfo. :)

Ennieweey..ze zijn echt moeilijk die japonica garnalen. Probeer vanalles uit de reacties bij te voeren. Ben nu een beetje chou-fleur aan het koken. Misschien wat sauce bechamel erbij.:juggle:
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen maar dan mis ik denk ik de Daltons in de bak. Eens kijken of ik daarover wat informatie kan vinden op Aquainfo. :)

Ennieweey..ze zijn echt moeilijk die japonica garnalen. Probeer vanalles uit de reacties bij te voeren. Ben nu een beetje chou-fleur aan het koken. Misschien wat sauce bechamel erbij.:juggle:
cauliflower GIF by It's Suppertime
 
Zij geeft hier een juist advies. Je garnalen vragen erom dat je de voeding aanpast op hun vraag.
Verhaal is eigenlijk dat ik het zo nog nooit eerder heb meegemaakt met japonica garnalen. Wist niet dat je er ook eenvoudig wat te veel kunt hebben. :)

Ik voer bijvoorbeeld naast groente ook tabletten voor bodemvissen en daar zie ik ze ook van smullen.

Wist niet dat het zo'n grote eters zouden zijn
 
Laatst bewerkt:
Verhaal is eigenlijk dat ik het zo nog nooit eerder heb meegemaakt met japonica garnalen. Wist niet dat je er ook eenvoudig wat te veel kunt hebben. :)

Ik voer bijvoorbeeld naast groente ook tabletten voor bodemvissen en daar zie ik ze ook van smullen.

Wist niet dat het zo'n grote eters zouden zijn
Ook in mijn bak zag ik dat japonica's naast van die groen-wafels die ik gaf ook graag spruitjes waar de kook overheen is gegaan aten. Komkommer bijvoorbeeld vinden ze ook lekker. Wanneer ik dit aanbood bleven ze van de "zachte" planten af.
 
Ook in mijn bak zag ik dat japonica's naast van die groen-wafels die ik gaf ook graag spruitjes waar de kook overheen is gegaan aten. Komkommer bijvoorbeeld vinden ze ook lekker. Wanneer ik dit aanbood bleven ze van de "zachte" planten af.
Gekookte spruitjes, gekookte bloemkool, geblancheerde spinazie, gedroogde brandnetel (de hele stengel kan in de bak)
Zouden ze ook sperziebonen lusten? Heb ik vanmorgen gegeven.
 
Hoi allemaal, ik heb jullie hulp ook nu nodig.:)

Ik heb behoorlijk wat japonica garnalen en die snoepen graag aan planten met schade als mede gevolg. Planten hebben dus wat moeite...

Wat helpt in jullie ervaringen om de japonica garnalen beter van de planten af te houden? Ik geef al extra tabletten.

Graag jullie hulp hierbij. Wordt echt gewaardeerd!
Hallo Friesian.
Of het je gaat helpen kan ik niet zeggen, maar ik voer mijn Japonica,s garnalen sticks van Dr., Bassleer.
Dit is geen reclame, maar ze zijn er wild op en laten al mijn planten met rust.
Succes.
Gr. Geer
 

Terug
Bovenaan