Japonica garnalen eten mijn planten op


joannita

Active member
Lid geworden
16 september 2018
Berichten
33
Leeftijd
53
Hallo allemaal mijn Japonica,s eten mijn planten op (ik weet geen planten namen) Nu Heb ik annobia,s gekocht en java varen , en heb nog een paar andere planten erin staan.Waar ze nu aan gaan beginnen
Ze krijgen speciaal garnalen eten en ook pakken ze af en toe het groen van de algen eters .Wat doe ik verkeerd of moet ik alleen maar harde planten erin doen.mijn bak is 125 liter vr gr
 
Probeer eens wat natuurlijk eten te geven in de vorm van Catappa blad, eikenblad, Mulbarry (moerbei), brandnetel bladeren of Dergelijke.
 
ok djw mogen ze ook komkommer hebben of andere groentes ?
 
Komkommer verergert het probleem omdat dat voor 98% uit water bestaat en dus totaal geen voedingswaarde heeft maar enkel vult.
Geblancheerde spinazie helpt ook
 
Doperwten zijn ze hier ook gek op of een sperzieboon en dan gewoon uit een potje en dat goed afspoelen.
 
Garnalen eten van je planten omdat ze bepaalde tekorten hebben die in de standaard voeding niet zitten, die tekorten vul je dus aan met bladeren omdat daar de stofjes wel in zitten, en dan laten ze vanzelf je planten met rust
 
in welke zin eten ze je planten? heb je een foto van de aangevreten plant(en)?
 
In mijn belevenis is er dan ook meestal al wat aan de hand met de planten. Dat ze al verzwakt zijn. Fotootje is handig idd :)
 

Terug
Bovenaan