Japonica garnalen kruipen in filterhuis


L

linda185

Guest
Ik heb gisteren een vijftal Japonica garnalen aangeschaft. Nu zijn ze natuurlijk niet makkelijk te spotten, maar ik zie er maar 1. Ik heb een Home 110 en vond er 1 in het filterhuis. Ik weet niet of ze er alle vier nu inzitten maar ik wil dit voorkomen. Tips? Of komen ze er vanzelf weer uit?
 
Je zal wat met de inlaat van je filter moeten doen, wat watten, een voorfilter een shrimpguard o.i.d. over welke filter praten we?
 
Als dat zo n ingebouwd filterhuis is dan zou je die eruit kunnen halen. Ik heb de kleine uitvoering gehad en daar kwamen ze ook telkens in terecht.
 
wij gebruiken dit over de inzuig, heb er eventueel nog een aantal over

gaaskorfjes.jpg
 
Is gaas voor de opening een oplossing? Of houdt dat teveel vuil tegen wat eigenlijk in de filter zou moeten komen?
 
Als je te fijn neemt wel. maar 1 mm gaatjes gaat genoeg doorheen.
Ik doe van visnetjes er voor.
 
@John, jawel, maar dat moet absoluut geluids-stil zijn en het lijkt me nogal een project...
 
Hier een Home 80, filterhuis eruit gesloopt mede omdat de garnalen er in verdwenen. Werd in de loop van de tijd wel minder.
De bak is nu veel ruimer en geen lege hoek meer omdat er geen planten konden staan, ze vingen daar helemaal te weinig licht.

Zelf een Tetratec externe pomp erop staan en die hoor ik echt niet, of het moet aan mijn oren van 50 jaar oud liggen ;)
Daarentegen hoorde ik de JBL wel, maar alleen als het muis en muisstil was in de kamer, 's nachts.

Als je het filterhuis eruit haalt zul je ook merken dat je een fatsoenlijke stroming in de bak krijgt. Nu is de circulatie, durf ik met 100% zekerheid te zeggen, niet goed.
 
Zelf een Tetratec externe pomp erop staan en die hoor ik echt niet, of het moet aan mijn oren van 50 jaar oud liggen ;)
Daarentegen hoorde ik de JBL wel, maar alleen als het muis en muisstil was in de kamer, 's nachts.

DA ga ik zoeken, wat er zo bromt. Niks zijn gewoon mijn oren. het gesuis van bloed in de aders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat bij het filterhuis niet, bij het filter zelf wel als je het dan nog in/uit het filterhuis krijgt.
 
Ja, geluidsarme machines.

Helmen met oorkleppen.
Stofbril.

En dan loop je op de bouw, uitgeleend .bij een ander.
Loopt een vrouw voorbij. Die loopt rond te kijken, zegt niets.

Bij de schaft, komt ze naar binnen, witte helm op. Controle op de bouw.
Vanaf nu wordt er niet meer gewerkt. Steigerdelen op de vloer ontbreken.

Gaten zij niet afgedekt.
Hup, uit gegeten, ALLEMAAL aan de bak. 250m steiger in orde maken.

Was bij Schiphol.Hoofddorp.
huizen voor piloten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met zo’n extern filter zit je toch tegen lelijke slangen aan te kijken? En een heater e.d.
 
Je zal enkel de aan en afvoerbuis zien maar dat valt denk ik veel minder op dan dat lompe huis wat er nu inzit. Veel leden halen dat huis dan ook snel eruit vanuit optisch oogpunt. Maar ja de keus is aan jou natuurlijk:)
 
Heeft Nicole / iemand een foto hoe het er dan uit ziet?
 
Heeft Nicole / iemand een foto hoe het er dan uit ziet?
home2.JPG


Linksboven zie je de verwarming. Links daarvan loopt naar beneden de intake buis. Ongeveer in het middenlinks zie je net nog het korfje. De spraybar staat niet op deze foto omdat die bij de Tetratec dezelfde kleur heeft als het korfje en erg lelijk oogt. Wordt bij mij ook vervangen door zwart, zodat je hem net als de buis van de intake eigenlijk niet meer ziet. Achtergrond bij mij is dus zwart, dus zwarte techniek valt goed weg.

Voor het korfje net aangeplantte Valisneria, dus die wil nog niet zo. Als die aanslaat zal de techniek links uit het zicht verdwijnen.

Door het weghalen van het filterhuis heb ik nu goede circulatie en voor mij nog belangrijker, heel veel meer ruimte. Achter het filterhuis wilden de planten niet groeien, blijkbaar was het daar te donker (en er was amper circulatie, net als het rechter 1/3 van het bakje).
 

Terug
Bovenaan