Japonica garnalen zitten verstopt


Grootsnor

Active member
Lid geworden
20 november 2012
Berichten
41
Locatie
Eindhoven
Hoi allemaal,

Na wat googlen en dergelijke heb ik gezien dat Japonica garnalen heel erg goed zijn in verstoppen, maar ik maak me een beetje "zorgen" op dit moment.

Recentelijk heb ik de handen uit de mouwen gestoken om aan een algen probleem te gaan werken in mijn bak en daarbij kreeg ik de tip van een vriend om er minstens 3 japonica garnalen bij te doen omdat deze dol zijn op algen. Verder bleek mijn hoeveelheid licht van 14 uur per dag veel te veel en heb ik dit teruggebracht naar 8 uur (15.00-23.00). Ook heb ik wegens de garnalen uitbreiding een Juwel Shrimp Guard op de filter gezet omdat ze nog wel eens in de filter wilden gaan zitten, waar ik een keer met het schoonmaken van de filter perongeluk een garnaal had geplet in de sponshouder :(.

Nu heb ik een bak met grote stenen en zijn er nog wat nieuwe planten aan het groeien, die nmomenteel nog niet zo groot zijn maar mijn insziens groot genoeg voor schuilplekken voor garnalen.

Al de hele week sinds afgelopen zondag zitten de 3 japonica garnalen onder een steen en ze lijken daar nóóit onder vandaan te (willen) komen.

Heeft het een oorzaak of komen deze beestjes vanzelf een keer los?

Info over de bak:
Juwel Primo 110 80x40x50
Filter Bioflow 500
Eheim Skim 350 (wordt ingeschakeld als een kaamlaag op het oppervlak ligt en gaat dan weer uit)

Bewoners;
10x kardinaal tetra
3x Corydoras
4x vijfstreepbarbeel
3x L-nummer/pleco
6x witvlek tetra
5x roodkopzalm
5x penseelvisje
5x vuurgarnaal
3x japonicagarnaal

Ben benieuwd of jullie ideeën hebben :)
 
heb je misschien een foto van je bak?
 
Garnalen zijn groepsdieren. Wanneer ze met weinig zijn dan voelen ze zich minder op hun gemak en zullen ze zich minder laten zien, zeker als je ook nog vissen in de bak hebt zitten.

Als je weinig verstopplekken hebt dan kan dit ook een oorzaak zijn of de waterwaardes zijn niet optimaal/groot verschil ten opzichte waar ze vandaan kwamen.
 

Terug
Bovenaan