Wat is er nieuw

Japonica garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vis10297
  • Startdatum Startdatum
V

vis10297

Guest
Welke garnalen kunnen er gehouden worden samen met de Japonica garnaal?

Aan welke garnalen had je gedacht om er bij te zetten?

heb je de gewone japonica? of de mini variant?

de grote kan volgens mij met alles en zal niet kruisen.

de mini variant zou je alleen kunnen houden met neocaridina soorten. omdat ze kunnen kruizen met andere caridina soorten.

pin me hier niet op vast. zal vast nog wel iemand met meer kennis hier info over kunnen geven 😀

Uuuh ik zat te denken aan een paar garnaaltjes met kleur, zoals de crystal red of vuurgarnaaltjes.
Ik heb de gewone japonica

Als je de gewone japonica hebt, kan je gaan kiezen uit crystal red of vuurgarnaaltjes, die had je al in gedachte.

Ik heb me laten vertellen dat Caridina en Neocaridina niet kruisen.
Daarom heb ik mijn bakje vuurgarnalen en hommelgarnalen samen zitten.

Dus in jouw situatie kun je naast je Japonica's wel vuurgarnalen houden.

SmartDuck zei:
Ik heb me laten vertellen dat Caridina en Neocaridina niet kruisen.
Daarom heb ik mijn bakje vuurgarnalen en hommelgarnalen samen zitten.

Dus in jouw situatie kun je naast je Japonica's wel vuurgarnalen houden.

+1

Alles kan. Een dier dat zich niet voortplant in zoet water zal ook niet kruisen in zoet water...

Wel moet je even goed kijken naar de voedselconcurrentie. De Multidentata zijn behoorlijk pittig; dus je moet wel zorgen dat er genoeg voedsel is. Doorgaans geen probleem hoor; maar je moet niet je bak vol met multidentata hebben.

Alexej zei:
Alles kan. Een dier dat zich niet voortplant in zoet water zal ook niet kruisen in zoet water...

Wel moet je even goed kijken naar de voedselconcurrentie. De Multidentata zijn behoorlijk pittig; dus je moet wel zorgen dat er genoeg voedsel is. Doorgaans geen probleem hoor; maar je moet niet je bak vol met multidentata hebben.

+1

Alexej zei:
Inderdaad.
Met oa in het achterhoofd de mogelijkheid dat het ook kan voorkomen dat Japonica's gaan jagen, waaronder op klein blijvende garnalen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan