Wat is er nieuw

Japonica tijdelijk bij CR / CB

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelani
  • Startdatum Startdatum
J

Jelani

Guest
Kan een Japonica ( geen mini) tijdelijk even tussen mijn CR's en CB's ?

Ik heb redelijk wat draadalg ik mijn bakje zitten, maar durf het momenteel niet goed zelf weg te halen ivm de jonkies die er tussen zitten ( ook gelijk een mooie schuil en eetplaats voor de kleintjes)
Nu zitten er in m'n andere bak 4 Japonica garnalen. Zou ik er 2 over kunnen zetten in de andere bak om de draadalg een beetje op te laten eten ?

Of is het wijzer om het hout en de flat even om te wisselen met de bak waar de japonica's in zitten ?

Is wel heel extreem maar de kans is aanwezig dat de Japonica's eerder de voorkeur zullen hebben voor de kleine garnaaltjes dan de draadalg want kunnen monsters zijn weet ik van andere berichten.
Misschien kan je beter proberen om op een andere manier van de draadalg af te komen en dat het ook wegblijft.
Staat er lang licht aan in het bakje bv?

Nou dan blijven ze lekker in hun eigen bak 😉

Licht probeer ik niet langer dan 10 tot maximaal 12 uur aan te houden maar dat lukt niet altijd. Ik moet hem met de hand aan en uit zetten, had er wel een tijd klok op maar er loopt hier zo'n klein mannetje rond die het erg leuk vind om de lampen aan of uit te zetten.... En dat werkt dan niet met een home 25.

Ik heb wel sinds gisteren de Bio CO2 weer aangesloten.

Dan probeer ik liever wat te pulken als de jonkies wat groter zijn, ben juist zo blij met mn eerste nakweekjes 😀 Heb er volgens mij 2 TBtjes tussen zitten waaronder 1 met blauw :smitten:

Desnoods gooi ik dan maar een deel van het levermos weg. Spul groeit toch als kool, flatje kan ik altijd nog even afborstelen met een tandenborsel ofzo, de mosbal gooi ik dan wel even over in de andere bak. Kunnen ze hem daar alg vrij vreten 😉

De alg is uiteindelijk gewoon een domme fout van mezelf hoor..... Ik had en Edge en die heb ik toen naar de home 25 verhuisd. In de Edge zat de draadalg al, maar overgezet met de gedachte van ach....dat zal wel los lopen .... Niet dus ..... Al doende leert men 😉

Seabait zei:
Is wel heel extreem maar de kans is aanwezig dat de Japonica's eerder de voorkeur zullen hebben voor de kleine garnaaltjes dan de draadalg want kunnen monsters zijn weet ik van andere berichten.

Echt waar? goh, dat wist ik niet.
Ik heb hier ook Japonica's bij mijn vuurtjes en lage gradatie CR's zitten. Ik heb niet het idee, dat ze daar veel aandacht voor hebben. Ze eten liever algjes en tabletten.

Als je het ook vergelijkt met de situaties dat het wel goed gaat is het een uitzonderingen maar toch.
Weet niet meer of het een topic hier of een ander forum was maar daar gingen de japonica's zelfs met volwassen vuurgarnalen aan de haal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan