japonica's problemen met verschalen ?


pkchs

Well-known member
Lid geworden
15 november 2018
Berichten
269
Leeftijd
36
Hallo iedereen,

Kheb een 12tal japonica's zitten in men bakje, ze zitten er nu een half jaartje in denk ik.
In het begin vond ik regelmatig schalen terug van de verschaling. Maar nu vindk er steeds minder en minder frequent.
Ook zitten er tussen de garnalen onderling grote verschillen qua grootte, men grootste is +5cm en men kleinste is waarschijnlijk de helft. Toen ik ze kocht waren ze ongeveer hetzelfde van grootte.
waterwaardes zijn sinds het begin niet echt gewijzigd denk ik... Heb ik mss 2 varianten gekregen van de japonica (de grote en kleine variant)?

NO2: 0
NO3: 20
PO4: 0.5
gh: 13
kh: 11
CO2 ~ 20mg
 
Heb je wat foto s van de 2 soorten die je denk te hebben? Nu is het ook zo dat ze vaker verschalen als ze jonger zijn door de groei.
 
Heb wat foto's genomen,

Dit is eentje van medium grootte
276288


ook een medium-grote
276289


Dit is een grote knaap
276290


en dit is een kleintje
276291


algemeen het grootste verschil datk kan zien: hoe groter het garnaaltje, hoe donkerder gekleurd ze zijn

En bedankt voor de link,maar ben er zelf nog niet uit waarom ze niet groeien/verschalen :)
 
De vrouwtjes zijn ook groter dan de mannetjes, dacht ik. Zo'n 5 cm. voor de vrouwtjes en ongeveer 4 cm. voor de mannen?
 
De vrouwtjes zijn ook groter dan de mannetjes, dacht ik. Zo'n 5 cm. voor de vrouwtjes en ongeveer 4 cm. voor de mannen?
ja dat lees ik ook,

Ook daarjuist gezien dat ze bij problemen met verschalen kunnen sterven of misvormingen groeien.
Dat doen ze dus niet hier, geen sterfte of misvormingen voor zover ik weet
 
Ik gaf ze wel enkel "jbl novo prawn" als voer. maar sinds vandaag wordt het afgewisseld met algentabletjes (dat ik voor men oto's had gekocht maar de garnalen waren véél rapper...)
teveel proteinen/eiwitten misschien ?
 
Gisteren water ververst met koud water, vanochtend een schaaltje gevonden :). En de rest van de garnaaltjes waren nogal energiek...
 

Terug
Bovenaan