Wat is er nieuw

Japonica's verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alinalex
  • Startdatum Startdatum
A

Alinalex

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een zoetwater aquarium met 8 guppies erin. Gister heb ik 5 japonica garnalen gehaald na veel erover te hebben gelezen en begrepen dat deze twee wel goed bijelkaar konden. Gister avond waren ze nog heel vrolijk aan het rond kruipen, vanochtend viel mij op dat ik er nog maar 3 zag. Nu vanmiddag zijn zE opeens allemaal weg! Heb overal gekeken tussen de planten onder en in de decoratie,filter schoongemaakt echt ze Ijn nergens te bekennen. Ook zie ik geen restjes liggen . Dit kan toch niet het is nog niet eens 24 uur geweest. Kan het nou O Ijn dat de guppy's ze hebben aangevallen en opgegeten? Of dat ze van nature zijn food gegaan en daarna opgegeten? Dan zou ik toch wel wat restjes moeten zien? Ik zou heel graag jullie mening horen want ik heb echt geen flauw idee meer.
Bedankt!

Waarschijnlijk zijn ze ergens aan het schuilen tussen planten, onder stenen, in holen..
Kijk vanavond wanneer je wat eten gooit weer, normaal zie je ze dan wel komen.

Kan je ook een foto posten van je bak?

Bedankt voor je reactie! Nee jammer genoeg niet dan zou ik even photobucket moeten aanmaken. Ja dat blijf ik maar hopen maar ik heb een kleine aquarium van 60�30 met echt nog best weinig schuilplaatsen. Ik heb er 1 kleine schatkist in zitten en 2 plantjes, heb ookal alles verplaats en onder/in/tussen gekeken ook in mn filter en dak van t aquarium. Heb net ook zeker een half uurtje voor mn aquarium gezeten,ze zijn echt foetsie! Mn man begint een beetje gek van me te worden, ik kan niet leven met zo'n mysterie!

Nooit je filter schoon maken,voor zoiets.
Anders ben je je guppen ook kwijt.

Bedankt voor de tip! Maar ik had em ook niet schoongemaakt, alleen het onderste gedeelte eraf gehaald om in de spons te kijken.

Alinalex zei:
Bedankt voor de tip! Maar ik had em ook niet schoongemaakt, alleen het onderste gedeelte eraf gehaald om in de spons te kijken.

:thumbs: :engel:

Alinalex zei:
Bedankt voor je reactie! Nee jammer genoeg niet dan zou ik even photobucket moeten aanmaken. Ja dat blijf ik maar hopen maar ik heb een kleine aquarium van 60�30 met echt nog best weinig schuilplaatsen. Ik heb er 1 kleine schatkist in zitten en 2 plantjes, heb ookal alles verplaats en onder/in/tussen gekeken ook in mn filter en dak van t aquarium. Heb net ook zeker een half uurtje voor mn aquarium gezeten,ze zijn echt foetsie! Mn man begint een beetje gek van me te worden, ik kan niet leven met zo'n mysterie!
Wij raken ook af en toe eens een vis kwijt, en begin die maar te zoeken in een 450 ltr Zuid-Amerika biotoop...😛

Heb je een kap op het aquarium, zo ja zitten er openingen in?
Heb je onder, rondom jouw aquarium gekeken?
Bij mij lag er de dag nadat ik ze in het aquarium geplaatst had helaas 1 de volgende ochtend op de vloer, die is er dus s 'nachts uit geklommen.

Nee ookal op de vloer gekeken en achter de kast is er ook niks 🙂

Maar zouden de guppies de japonica's hebben aangevallen en opgegeten? Kan er helemaal niks over vinden op internet overal staat er dat ze normaal gesproken vredig met elkaar kunnen leven. We zijn er echt zeker van dat ze niet meer in t aquarium zitten,ze waren ook allemaal 1,5 a 2 cm groot bijna even groot als de guppen dus best opvallend. Enige wat ik me kan bedenken is dat E toch echt opgegeten zijn door de guppen . Om 12 uur vanmiddag waren er nog 3 , twee uur later zijn ze verdwenen. Heel raar

Waren het Mini-Japonicas?

Japonica is normaal 4 cm.

Bertus zei:
Waren het Mini-Japonicas?

Japonica is normaal 4 cm.

Als je ze koopt zijn ze toch nog geen 4 cm, die van ons niet in elk geval.

Ik heb ze ook met 2 cm gekocht, zijn nu 3 cm.

Mini ,s zijn 2 cm.

In de dierenwinkel is mij verteld dat het gewoon normaal japonica's waren, en dat ze idd nog wat groter konden worden.

Oke, ik kan niet anders dan je geloven. hoor.

Ben benieuwd.

Het zijn vast micro japonica's geworden! :!

Ik heb er 1 kleine schatkist in zitten en 2 plantjes,

2 plantjes lijkt mij wat weinig voor een goed functionerend aquarium. Heb je foto's en wat zijn je waterwaardes? Wellicht zijn ze gewoon gestorven en daarna verorberd door de guppen..

En sinds twee weken het aquarium lees ik nu? Dan moet de nitrietpiek nog komen, dus wrs zijn de garnalen gestorven ivm slechte waterwaardes helaas.

Heb ook weken gedacht dat ze hier weg waren, maar ineens tada! ... gewoon nog even afwachten, wie weet zijn ze gewoon echt goed verstopt.

erik100 zei:
En sinds twee weken het aquarium lees ik nu? Dan moet de nitrietpiek nog komen, dus wrs zijn de garnalen gestorven ivm slechte waterwaardes helaas.

Ja, daar is overheen gelezen.
Dat is niet goed ,nee.

Ligt er maar net aan hoe is ingedraaid. Meerdere wegen naar Rome... en er zitten dus al guppen in.

Ik heb er 1 kleine schatkist in zitten

Zitten ze hier misschien in verstopt? 😛

Mascha&Ivo zei:
Ligt er maar net aan hoe is ingedraaid. Meerdere wegen naar Rome... en er zitten dus al guppen in.

Ik heb sinds 2 weken een zoetwater aquarium ....met 8 guppies erin.

Is voor mij 2 weken.

Een ander ding is dat de garnalen zich nu meer dan ooit wensen te verstoppen omdat ze ineens bij drukke guppen in een bak worden geplaatst.
En Japonica's zijn werkelijk meesters in het verstoppen is mijn ervaring.

Verder ben ik benieuwd naar een overzichtsfoto van de bak, hoe die te plaatsen zie je in mijn handtekening, of anders via.. https://postimage.org/ .. plaats je de link in je bericht.

Klopt, heb er ook 10 , in 80 cm, zie ze zo al weinig. zonder vissen.....

Had ooit een groepje in een 60 cm, waren vrij actief, dan waren ze goed zichtbaar, waren knoerten van een dikke 5 cm oid.
Maar waren ze stil dan zag ik ze nauwelijks en soms gewoon niet, twijfelde altijd of ze er nog wel allemaal waren 😉

Edit: Moet erbij zeggen dat ze ook in combinatie met vissen niet erg verlegen overkwamen, ze kaapte het eten voor de neus van de vissen weg, de visjes waren banger 😉
Maar dit waren wel flinke jongens dus, geen halfwasjes meer.

Ik heb er 8 in mijn 80 cm bak.
De eerste 2 weken waren ze continu actief door de hele bak, maar nu minder. Ik heb een aantal stenen op elkaar gelegd en zo holletjes gecre�erd, daar liggen ze graag in! Dit heb ik voorin de bak gedaan, zodat ik ze ook dan kan zien.
Als ik ga voeren komen ze sowiezo wel tevoorschijn.

Ik durf bijna niet meer te reageren . Maar ze zijn er weer hoor! Vanochtend waren alle vijf vrolijk aan t rond kruipen weer. Wat kunnen die goed verstoppen zeg jeetje ! Nogmaals bedankt voor alle tips en vooral voor het meedenken. Ik zal voortaan niet gelijk in paniek raken als ze even niet te bekennen zijn.
Groetjes

Fijn dat ze er nog zijn!

:thumbs: Top en idd niet in paniek raken, die les heb ook moeten leren 😉

Zie je nou wel! Ze zaten dus toch in je schatkist verstopt 😛

Wel fijn dat je ze weer hebt gevonden, kun je vannacht weer rustig slapen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan