Wat is er nieuw

Java varen op hout!

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Hallo allemaal, Ik heb denk ik 2 maanden ( misschien iets langer) geleden mijn java varen overgezet vanuit mijn andere aquarium. Na de overzetting is hij eigenlijk altijd een beetje bruin geweest en nooit zo mooi geworden als hij was. misschien weet iemand hier de reden voor aangezien de java varen toch best een makkelijke plant is. Ik geef als extra voeding Easylife profito.
misschien heeft iemand nog wat tips!
java varen.png

Soms groeien er nieuwe plantjes onder de oude bladeren dus ik zou dat even checken voordat je ze afknipt (mits je nieuwe plantjes wil natuurlijk).

snoeien is groeien, zeker als je de plant verplaatst hebt, de voeding kwam waarschijnlijk binnen via een heel wortelstelsel welke je door het verplaatsen kapot hebt gemaakt.

Soms groeien er nieuwe plantjes onder de oude bladeren dus ik zou dat even checken voordat je ze afknipt (mits je nieuwe plantjes wil natuurlijk).

Je kan dat vrij makkelijk zien als je onder het blad kijkt en soms zitten er kleine donkere pitjes oftewel sporen waar de nieuwe plantjes uitkomen.

snoeien is groeien, zeker als je de plant verplaatst hebt, de voeding kwam waarschijnlijk binnen via een heel wortelstelsel welke je door het verplaatsen kapot hebt gemaakt.
heb de plant en het hout verplaatst dus heb hem niet los getrokken o.i.d.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan