Wat is er nieuw

Javamos in stroming

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Houd Javamos ervan om in de stroming te staan?

Ik ga binnenkort een stuk hout erbij plaatsen welke ik dan rechtsboven in vast ga maken aan de st.-strip van het aquarium.
Deze plek is momenteel wat kaal, dat komt door de uitstroom van de interne pomp.
Nu wil ik op dat stuk hout dus wat Javamos gaan binden, maar door de uitstroom van de interne pomp, komt dat mos dus wel wat in de stroming te staan.

Kan Javamos prima in de stroming staan, of liever niet?

Voor foto's kunnen jullie in mijn foto-album kijken.
Daar staan wel enkele totaaltjes in en is te zien waar dat hout dan zou moeten komen.

Het gaat dan een stuk hout worden welke vertakkingen heeft die naar rechts uitsteken, om die lege ruimte wat op te vullen.

Javamos kan makkelijk in de stroming staan. Staat bij mij vol in de stroming en groeit prima.

Kan prima idd,heb het hier boven aan de achterwand vol in de stroming.

Ok, bedankt 🙂

Er is dan ook geen verhoogde kans op alg-vorming ( met name draad-alg) omdat het in de stroming staat?
Las laatst iets dat dat bij mos nog wel eens kon gebeuren?

Zolang het maar voldoende voedingsstoffen krijgt en co2 gaat het wel goed denk ik hoor.
Maar dat is bij alle planten het geval.

Klopt,de plek van het mos heeft verder niks met draadalg te maken want als de omstandigheden voor draadalg goed zijn kan het ook in het mos komen als dat op de bodem zit of elke andere plant waar dan ook in de bak.

Gebrek aan plantenvoeding zal het niet snel gaan worden, denk ik.
Ik geef voldoende en van de Profito geef ik zo nu en dan zelfs wat extra.
Ik gebruik Profito, i.c.m. Easy Carbo.
En in de bodem zitten voedings- en ijzer tabletjes.

Iedereen bedankt voor de reacties 🙂

Vandaag ( zie update van mijn foto album), heb ik hout gekocht en Javamos.
Heb dat op het hout vastgemaakt met visdraad.

Het lijkt gewoon goed te gaan en ik zie tot nu toe niet dat het Javamos er last van heeft of gaat hebben.

Op onderstaande foto heb ik met de rode cirkel het nieuwe stuk hout aangegeven met het Javamos er op.

De rode pijl geeft de uitstroom aan van het interne Juwel filter aan.
De uitstroomstaat gericht op achterkant/achterwand van het aquarium ( zwarte poster achterwand).

[size]De rest van de foto's is te zien in mijn foto-album.
De link staat hier onder.[/size]

653828_0_82_voorbeeld.jpg

ik heb mijn leven lang nog nooit probleempjes ondervonden met Javamos eigenlijk of het moet teveel licht zien bij mij valt op dat het Javamos boven een bepaalde diepte keurig afsterft en de rest vrolijk fris en monter vol goede moed doorgroeit ik kan dat echt alleen aan teveel licht wijten.

In de regel kan het veel hebben en is het zeker niet veeleisend hoor.
Ik denk dat het best goed zal gaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan