V
Vinkenoog1977
Guest
Ik heb een vraagje over, zoals er al staat, het groeien van javamos op Ohko Stone, en dan bedoel ik niet in de gaten of groeven van de steen, maar op het oppervlakte van de steen? Ik wil namelijk een tweetal bergen met bijbehorende vallei gaan nabootsen in mijn nieuwe bak, en ik wil dat het liefst met Ohko Stone gaan doen, simpelweg omdat ik dat het mooiste vind qua kleur, maar vooral qua grilligheid (en de mogelijkheid om in de genoemde groeven en gaten kleine plantjes te planten. Ik heb me laten inspireren door de Altitude Aquascape van James Findley, maar ik ben nooit dol geweest op lavastenen, en zou dit dus liever vervangen door Ohko Stone, maar wil wel de begroeide bergen cre�ren. Iemand enig idee of dit mogelijk is; zal de javamos pakken op de steen, of is dat een kansloze actie? En zo ja, zou dan dezelfde techniek werken, dus de mos vastbinden op kleinere Ohko Stones, en deze dan in de "bergen" plaatsen, en dat de javamos dan vanzelf zich gaat verspreiden over de rest van de Ohko Stones?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!