Wat is er nieuw

javavaren & amazonezwaardplant

DenDaFF

Well-known member
Lid geworden
12 november 2018
Leeftijd
43
Hoi,

Ik heb de eerste x javavarens en de amazonezwaardplant in men bak.
Bak draait ondertussen sinds 11/2018.

Planten zien er OK uit, geen algen.
Anubiassoorten geven nieuwe blaadjes.

Je leest wel meer dat de javavaren en amazonezwaardplant traag op gang komt. Ze doen hier alle eer aan 🙂

Javavaren: Veel nieuwe wortels, sporen en nieuwe plantjes op bestaande bladeren. Maar weinig tot geen extra volume/hoogte.

Amazonezwaardplant: Hier groeien ook nieuwe bladeren uit de bodem, maar ook weinig volume/hoogte.

Bak is ongeveer 300-320l water netto. Ik geef dagelijk 6,5 ml easycarbo, 8u matig licht en wekelijks voedingstabletje bij amazonezwaardplant. Wekelijkse waterwissel van 50%.

Thx voor de tips!

Groet

Beelden zeggen meer dan woorden:
8V0LwYe.jpg

c9PXBNH.png

hV7uQhI.jpg

ZbUmYOO.jpg

Je licht is vrij beperkt en dat heeft ook invloed op de groeisnelheid. Voeg je verder nog iets toe van vloeibare bemesting en weet je de nitraat en fosfaat ook want die 2 zijn ook onmisbaar.

Zoal al gezegd, je hebt matig licht waardoor de groeisnelheid ook word beperkt, de Echinodorus bleheri heeft graag redelijk veel bodemvoeding bij de wortels.
Je kan wat gaan schipperen met het licht, maar pas dan wel op dat er aan de bovenste bladeren geen algen komen, daar kan je dan wat draadalgen krijgen, dus dat word redelijk op het randje gaan zitten qua licht.

hoi,
ik voeg verder geen bemesting toe, enkel tabletten aan de wortels.
Zal deze week de waterwaardes eens meten met druppeltest / strip.
heb vandaag ook zwarte vlek gemerkt naast de plant 🙁 zie andere post in bodems...

Grts

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan