Wat is er nieuw

Javavaren op zuignap bevestigen.

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
38
Goedenavond mede forumleden,

Na het noodgedwongen herinrichten van mijn aquarium afgelopen zondag is er een klein stekje javavaren achter gebleven.
Ik zie dit stukje elke dag groter worden (En javavaren kan dus toch snel groeien)
Nu ging mijn gedachten er naar uit om dit stekje vast te zetten aan een zuignap en dan ergens aan de achterruit te plakken en dan weer laten uitgroeien tot een mooie plant.
Ik denk dat dit wel zou moeten kunnen.
Hoe denken jullie erover of is er misschien iemand met ervaring?

Leuk idee, ik ben benieuwd.

Alles kan, maar als je dan toch gaat hannesen zou ik 't gewoon op een (kleine) steen binden/lijmen.

Je kunt een (heel) klein stukje filterspons (zwart of donkergroen aan die zuignap bevestigen en daar de javavaren opbinden/ plakken. Dan heeft ie een beetje meer houvast en zal binnen de kortste keren spons + zuignap verbergen.

ik heb ook wel eens een javavaren en andere planten aan mijn achterruit met zuignappen geplakt, ziet er leuk uit

Het stekje zit erin. Ik heb het met een stukje visdraad vast gezet aan de zuignap.
Het is wel echt een heel klein stekje dus ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik kan er in elk geval elke kant mooi op dus dat is ideaal.
20260224_221235.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan