Javavaren vertakking wat moet ik ermee doen.


Cindyk

Active member
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
30
Hallo allemaal
Sinds een tijdje zie ik dit komen aan mijn javavaren op meerdere plekken. Ik neem aan dat dit een soort vertakkingen/stekjes zijn?
Wat moet ik ermee doen? Kan ik dit afknippen en planten?
 

Bijlagen

  • 20210304_191141.jpg
    20210304_191141.jpg
    132.2 KB · Weergaven: 105
Hallo allemaal
Sinds een tijdje zie ik dit komen aan mijn javavaren op meerdere plekken. Ik neem aan dat dit een soort vertakkingen/stekjes zijn?
Wat moet ik ermee doen? Kan ik dit afknippen en planten?
Deze stekken kan je inderdaad losmaken maar beter is dat je wacht totdat de moederplant de stek zelf loslaat. In zo'n geval gaat de stek door je bak drijven totdat het een plek vind waar ze zich kan hechten. Maar je kan zo'n drijvend plantje ook zelf een plek toewijzen. Ik laat ze vaak gewoon drijven. In mijn bak zie ik dan vaak nieuwe plantjes die zich aan mijn achterwand gehecht hebben.
 
Als het goed is zie je op het blad aan de achterkant kleine zwarte pikjes zeg maar en daaruit komen dan weer deze nieuwe plantjes. Die pikjes dat zijn sporen.
 
Da's geen vraag aan mij. Mijn vrouw en ik proberen het ook nog steeds zonder succes :(


Bovendien heb jij dat trouwens al uitgelegd met je verhaal over sporen :DD
Even off topic maar misschien moeten jullie hier je ook aanmelden dan :DD :DD :pp

 
Voordat jij over Lara begon zie ik staan: CindyK, Nicolientje-W, een heleboel JessicaPilon en ik zie mijn naam staan. Oh, ik snap het al. Waarschijnlijk ben ik geblokt. Dat zal het zijn. Pfff, ben ik gelukkig geen bril nodig.
Dat kan inderdaad dan de oorzaak zijn Ben ;)
 

Terug
Bovenaan