Javavaren

Lid geworden
9 feb 2019
Leeftijd
15
Ha onmisbare helden,

Vandaag een javavaraan gekocht, ik zag dat deze niet op de grond mag komen te staan. Toevallig heb ik nog een plastic(?) houtstronkje, is dit goed genoeg om hem op te binden?

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
68
Website
aquaforum.nl
Het is gelukt hoor!! K had alleen nog een vraag over mijn vallisneria asiatica, deze wordt steeds dunner het lijkt wel alsof de bladeren vergaan, wat is dit?
Dat gebeurd inderdaad vaker. Ze lijken af te sterven maar komen later terug en vormen dan regelmatig uitlopers. Even geduld dus?

TS
Jasper04
Lid geworden
9 feb 2019
Leeftijd
15
Aha ja k heb hem ook nog maar 2 weken ofzo

Dus gewoon op zn plekkie laten staan en afwachten

Hoogheid

AquaForum Donateur
Lid geworden
1 mrt 2018
Leeftijd
29
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was het de Vallisneria die wel eens te diep ingeplant wordt. Als hij te diep in de grond staat verslijmen de bladeren en zal hij afsterven. Of hij dan nog nieuwe uitlopers gaat maken vraag ik me dan af.

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
68
Website
aquaforum.nl
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was het de Vallisneria die wel eens te diep ingeplant wordt. Als hij te diep in de grond staat verslijmen de bladeren en zal hij afsterven. Of hij dan nog nieuwe uitlopers gaat maken vraag ik me dan af.
Je moet ze inderdaad planten en ietwat omhoog trekken zodat het lichtere deel iets boven de bodem staat. Desondanks komen ze later toch vaak wel weer terug. De plant heeft gewenning nodig aan het water. Van nature houdt het namelijk van middelhard/alkalisch water. Maar de tolerantie is wel vrij groot maar zoals elke plant is er wat (wen-)tijd nodig.

Bovenaan