Jbl 1502e greenline, bromt een beetje


ray79

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2010
Berichten
207
Leeftijd
44
Locatie
hengelo
Mijn ervaring met de jbl 701 en 901 was erg goed, de filters zijn erg stil, maar nou heb ik de 1502e nou bijna 2weken aan het draaien en hij blijft een beetje brommen(het is geen lucht in de slangen/filter ) wie weet wat ik daar aan kan doen want het stoort mij wel een beetje.
 
Mijn filter (902) maakte ook een licht bromgeluid, bleek achteraf te komen door de slangen die op het hardboard rusten in het gat achterin de kast.
Stukje tempex tussen gedaan en het is weer stil, de pomp zelf heb ik ook op een stuk tempex staan.

Waarschijnlijk is de 1502 ook iets luidruchtiger omdat het een wat zwaarder model is.
 
Hoe hoger het wattage hoe brommiger ze worden in het algemeen.

Kijk even of de slangen niet resoneren, dat kan een boel geluid maken.
 
Mijn ervaring met de jbl 701 en 901 was erg goed, de filters zijn erg stil, maar nou heb ik de 1502e nou bijna 2weken aan het draaien en hij blijft een beetje brommen(het is geen lucht in de slangen/filter ) wie weet wat ik daar aan kan doen want het stoort mij wel een beetje.
Rustig afwachten. Het duurt even, er vormt zich een "slijmlaagje" tussen de rotor en rotorwand waarna de brom weg is. Zelf heb ik, zowel de 901 alsook de 1501.
 
Ok bedankt voor de reaktie ik wacht nog even af. Omdat de 701 en de 901 vrij snel stil waren dacht dat hij misschien iets had.
 

Terug
Bovenaan