JBL 1902 of Eheim 1200XL(T)


biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Berichten
9,209
Leeftijd
44
Locatie
Heerlen
Hier een mooie youtube video over deze 2 filters. De grootste jongens van Eheim en JBL.
Kun je ze naast elkaar zien.

Kan er heelaas geen woord van verstaan. Maar zo kun je zelf wel een oordeel vellen.

 
Hier een mooie youtube video over deze 2 filters. De grootste jongens van Eheim en JBL.
Kun je ze naast elkaar zien.

Kan er heelaas geen woord van verstaan. Maar zo kun je zelf wel een oordeel vellen.


Klik eens op ondertitteling, het blokje links naast het tandwiel. Er komt een rood streepje onder ten teken dat het aan staat. Nu is het leuke van Youtube filmpjes dat je op de instellingen kan klikken. (Tandwiel rechtsonder) Dan klik je op ondertitteling en automatisch vertalen. Onder opties staan de talen die mogelijk zijn waaronder zelfs het Nederlands! Maakt het wel weer wat duidelijker.
 
Mooie tip Ben en ik was al druk met een woordenboek in de weer maar dit werkt veel beter(y)
 
Klik eens op ondertitteling, het blokje links naast het tandwiel. Er komt een rood streepje onder ten teken dat het aan staat. Nu is het leuke van Youtube filmpjes dat je op de instellingen kan klikken. (Tandwiel rechtsonder) Dan klik je op ondertitteling en automatisch vertalen. Onder opties staan de talen die mogelijk zijn waaronder zelfs het Nederlands! Maakt het wel weer wat duidelijker.
Ondertiteling kan ik beter zó schrijven...
 
Ondertiteling kan ik beter zó schrijven...
Op de desktop werkt dat ja.

Maar toen ik het via de mobiele versie bekeek, kon ik geen andere taal kiezen.
Maar ik moet zeggen, dat automatisch vertalen is ook echt ruk.

Het netjes om maar zeggen te. Jij begrijpt?
 
Op de desktop werkt dat ja.

Maar toen ik het via de mobiele versie bekeek, kon ik geen andere taal kiezen.
Maar ik moet zeggen, dat automatisch vertalen is ook echt ruk.

Het netjes om maar zeggen te. Jij begrijpt?
Dit werkt ook op een mobiele telefoon. Althans op de mijne. (Android 12) Tik op het plaatje van hetgeen je wilt afspelen en het tandrad van de instellingen verschijnt en je kan e.e.a. instellen als eerder omschreven.
 
Dit werkt ook op een mobiele telefoon. Althans op de mijne. (Android 12) Tik op het plaatje van hetgeen je wilt afspelen en het tandrad van de instellingen verschijnt en je kan e.e.a. instellen als eerder omschreven.
Marcel heeft net als Mark nog een oude Nokia dus ja dan wordt het misschien wat lastiger:LOL:
 
Marcel heeft net als Mark nog een oude Nokia dus ja dan wordt het misschien wat lastiger:LOL:
Mijn telefoon, een "spionage" exemplaar, gemerkt Huawei mate 10, is ook al 5 jaar oud maar krijgt verrassend genoeg nog steeds updates, nu net android 12. Voor de meeste android telefoons geldt dit veelal twee of drie jaar voor de opvolgende android versie. Maar voor mij gaat op, in tegenstelling tot vele anderen, dat ik mijn telefoon niet vervang wanneer er weer een nieuw exemplaar is maar pas wanneer de werking niet meer naar behoren is...
 
Wij hebben een telefoon bij het abonnement en elke 2 jaar kunnen we een andere uitkiezen als we willen en doen dat dan ook meestal wel en spelen de oude door naar de kids. Zou ben je toch vaak wel bij met het model en de software. Niet dat ik dat ding zelf ooit gebruik behalve voor bellen maar Jessica heeft ontdekt dat er op te gamen is dus ja dan weet je het wel.
 
Dit werkt ook op een mobiele telefoon. Althans op de mijne. (Android 12) Tik op het plaatje van hetgeen je wilt afspelen en het tandrad van de instellingen verschijnt en je kan e.e.a. instellen als eerder omschreven.
Zie weinig opties met de ipad in mobiel versie.

103F3E43-AC7F-4972-8340-FD01010CEE79.png
 
Wij hebben een telefoon bij het abonnement en elke 2 jaar kunnen we een andere uitkiezen als we willen en doen dat dan ook meestal wel en spelen de oude door naar de kids. Zou ben je toch vaak wel bij met het model en de software. Niet dat ik dat ding zelf ooit gebruik behalve voor bellen maar Jessica heeft ontdekt dat er op te gamen is dus ja dan weet je het wel.
Zal geen abo van 10 euro in de maand zijn…..
 
Zal geen abo van 10 euro in de maand zijn…..
Ja via Ben een abb met onbeperkt bellen en sms van 10 euro p/m en dan betaal je 10 euro extra om elke 2 jaar een nieuw toestel te kunnen uitzoeken dus dat is zeg maar 20 euro in de maand.
 
Zie weinig opties met de ipad in mobiel versie.

Bekijk bijlage 344174
Instellingen gelden bij YouTube altijd voor de desbetreffende video, niet voor het apparaat. Dus daarom heeft dezelfde video op elk apparaat dezelfde instellingen. Maar elk andere video kan wel weer verschillen wat instellingen betreft. Of dit dan ook weer geldt voor IOS dat weet ik niet. Het zou goed kunnen dat dit niet zo is. YouTube is van onze Google vrienden en dat zijn niet altijd ook de Apple IOS vrienden vermoed ik maar zo.
 
Het werkt wel op de iPad @biljoenblik en @benvo
zie schermafbeeldingen . Klik naast het wieltje, komt een rode streep onder, en dan naar ondertiteling, automatisch vertalen en kan je kiezen.

AD9217F8-F2EA-43B6-AE3F-8FBE9591FA43.jpeg
2A2A540F-AAE1-440A-AD89-4CAAA93D4721.png
E6F46B76-D38E-4BBB-A0F5-ACFE9D042565.png
 
Heb ik gezien, maar dan nog kan ik niet echt duidelijk zien welk "beter" is
 
Wel bizar dat men voor elk scheetje een vlog maken en van blabla vs blabla. Maar van een van de 2 grootste filters bijna niet.

Het is wel een interessant om te weten wat onder aan de streep beter is of suitable
 
Heb ik gezien, maar dan nog kan ik niet echt duidelijk zien welk "beter" is
Dat is nou zo mooi.
Ieder mag zijn eigen conclusie ervan vinden.

Ga je voor meer media, of meer spons.
Wat vind jij fijner?

Het zijn allebij de top modellen. Dus kies wat jij het beste lijkt.

En ik vind dat die video nou eens duidelijk de 2 laat zien.
 
Ja Albert, ik zeg ook niet dat het niet werkt. In de desktop modus zoals bij jou werkt het.
Ik kijk liever in mobiele modus, werkt beter. En dan heb je die optie gek genoeg niet.
Als je het opent in de youtube app dan kan je wel engels ondertiteling aanzetten maar of dat 1 op 1 is...
 
Dat is nou zo mooi.
Ieder mag zijn eigen conclusie ervan vinden.

Ga je voor meer media, of meer spons.
Wat vind jij fijner?

Het zijn allebij de top modellen. Dus kies wat jij het beste lijkt.

En ik vind dat die video nou eens duidelijk de 2 laat zien.
Dat is ook zo. Maar algemeen. Wat houdt bv een 720l beter stabiel (ongeacht spons of media?)
 
Als je het opent in de youtube app dan kan je wel engels ondertiteling aanzetten maar of dat 1 op 1 is...
En weer een app.

Er is 1 universele app. Een browser.

Maar je moet overal een app voor hebben……..raar.
 
En weer een app.

Er is 1 universele app. Een browser.

Maar je moet overal een app voor hebben……..raar.
Tsjah je net als je moet overal een winkel voor hebben. Dierenwinkel, supermarkt, kledingwinkel net zo raar toch?


In Amerika hebben ze wallmart alles in 1.

Maar het is niet meer dan logisch dat je voor veel dingen een app moet hebben.
 
Dat is ook zo. Maar algemeen. Wat houdt bv een 720l beter stabiel (ongeacht spons of media?)
Eheim:

Container 25 liter.
Media 3x4 = 12 liter. (1,5 liter prefilter) wit nafilter wordt niet apart benoemd.
25 watt / 1700 l/u

JBL:

Container 15 liter.
Media 4 x 1,9 = 7,6 liter. (2,3 liter voor + na)
36 watt / 1900 l/u

Liter per uur is doorgaans de helft, dus dat scheelt 100 liter per uur dan.
Maar media, daar zit een groot verschil. En 24 uur 11 watt. tikt ook aan.

3CAB41CD-238C-4679-8EDB-AB6926E6E5E2.png
F16281B5-9F5C-400A-875F-D4B4F516E0FC.png
 
Eheim:

Container 25 liter.
Media 3x4 = 12 liter. (1,5 liter prefilter) wit nafilter wordt niet apart benoemd.
25 watt / 1700 l/u

JBL:

Container 15 liter.
Media 4 x 1,9 = 7,6 liter. (2,3 liter voor + na)
36 watt / 1900 l/u

Liter per uur is doorgaans de helft, dus dat scheelt 100 liter per uur dan.
Maar media, daar zit een groot verschil. En 24 uur 11 watt. tikt ook aan.

Bekijk bijlage 344186Bekijk bijlage 344187
Dat wist ik ging mij ook een beetje om verdelen van media. 3 tegen 5 manden. Ach ik ben blij met de jbl al heb ik vaak aan de eheim.ged8.

Maar de 3 slangen hielden mij tegen...
 
Maar goed. Je kunt wel 2x JBL e1902 kopen voor 1 Eheim 2080.
En dan heb je ook geen heater meer nodig bij de JBL.
 
Dat wist ik ging mij ook een beetje om verdelen van media. 3 tegen 5 manden. Ach ik ben blij met de jbl al heb ik vaak aan de eheim.ged8.

Maar de 3 slangen hielden mij tegen...
Die kun je ook aan 1 buis knopen. Komt in hetzelfde punt uit.
En 1 slang uit. Kan net zoveel water door als 1 slang in.
Is meer dat je een verdeling zou kunnen maken.
 
Ach heb de schego en inkbird. Geen issues gelukkig.
 
Die kun je ook aan 1 buis knopen. Komt in hetzelfde punt uit.
En 1 slang uit. Kan net zoveel water door als 1 slang in.
Is meer dat je een verdeling zou kunnen maken.
Daar heb ik mij in verdiept en ook nagevraagd bij verschillende lfs. Allen gaven aan niet doen.
 
Daar heb ik mij in verdiept en ook nagevraagd bij verschillende lfs. Allen gaven aan niet doen.
Ik zie het probleem niet hoor.
Je zou voor het mooie 1 dikkere slang kunnen nemen.

Op mijn nieuwe aquarium komt hij op 1 pvc bodemdoorvoer van 25 mm. En dan splitst deze naar 2x slangtule 20 mm.
 
Ach heb de schego en inkbird. Geen issues gelukkig.
Bedoelde 24 uur 72 watt bij 2 filters.
Dan heb je geen heater meer nodig.

Mijn 20 watt bodem verwarmer hield het al warm. Nu met die extra 25 watt van de filter is de verwarming al maanden uit.
En moet wekelijks met koelwater verversen. Vorige week al 27 graden.
 

Terug
Bovenaan