JBL christal 250


B

Bonky

Guest
Ik heb een stelletje Maanvissen welke eieren hebben afgezet op de aanzuigpijp van m,n buitenfilter JBL, nu heb ik gisteren deze pomp uitgezet omdat de eieren uit gekomen zijn en ik niet weer het risico wil lopen dat de jonkies het filter in worden gezogen zoals dat met het vorige nest is gebeurd.
Nu vraag ik me af of ik het filter (wanneer de jonkies voldoende groot zijn) gewoon weer aan kan zetten zonder nare gevolgen, het filter is een week geleden net helemaal gereinigd geworden.
 
Dat is iets wat je eigenlijk beter niet had kunnen doen (je filter uitzetten) want je waterkwaliteit holt achteruit en dan overleeft er ook niks en je bacterien in je filter gaan dood.
Wij gebruiken een shrimpguard over de aanzuigbuis (zie foto) en daardoor nooit diertjes in het filter, heb er nog wel een aantal over van die shrimpguards
 

Bijlagen

  • gaaskorfjes.jpg
    gaaskorfjes.jpg
    46.2 KB · Weergaven: 103
Zou je mij zo,n dingetje willen sturen Nicolientje?
 
Ter info: het aquarium is een 180 lieter met als bevolking twee maanvissen en twee siamese algeneters.
 
Of even een stuk grove filterspons voor de inlaat als tijdelijk, wel regelmatig goed reinigen anders loopt de werking van je filter achteruit.
 
Bedankt John, deze firma ken ik, heb er al meer zaken gedaan.
 
Stukje panty eromheen
 

Terug
Bovenaan