Jbl cristal profit e1502


J

Joey9411

Guest
Goedendag

Ik heb een vraag over de cristal profit e1502

Ik gebruikt deze met een spray bar (klein stukje verlengd met de spraybar van de e702 zie foto )
20190202_125959.jpg
20190202_130015.jpg

Deze staat omhoog zodat het water wat ribbels krijgt.

Nu merk ik dat de stroming in me 200l 1m bak teveel is voor de vissen dit kan kloppen omdat de pomp van 200l tot 600l is nu knijp ik de pomp al een tijdje met de hendels die op de pomp zitten dit is eigenlijk om het boven deel af te sluiten als je de pomp schoon maakt.

Nu was mijn vraag eigenlijk kan dit kwaad voor de pomp de aanzuig hendel is meer als de helft gesloten
 
Zou het Sws omdraaien, knijpen op de uitstroom is minder belastend voor het filter
 
Zover ik weet is knijpen met alleen de uitstroom verantwoord tot zo n 50%. Instroom inderdaad nooit knijpen. Je kan anders ook de gaatjes in de spraybar misschien wat vergroten voor minder stroming.
 
Sorry ik knijp idd de uitstroom even verkeerd gekeken ik ga het is proberen om de gaten groter temaken
 
Hoe lang draait je filter?
De slangen en het filter zien er uit alsof ze regelrecht uit de doos komen. Als het filtermateriaal vuiler wordt zal ook de uitstroom minder worden.
Wil je het nu verminderen raad ik je aan de gaatjes in de spraybar groter te maken in plaats van het filter te knijpen, beter voor je filter.
 
Filter is 1.5 maand oud

Oke ik ga aan de slag met de spraybar
 
Is het meschien een idee om het eindkapje van de spray bar een klein gaatje in te maken ?
 
Ik gebruik het platte mondstuk, dan is de stroming ook wat minder dan met de sproeibuis.
 
Ja alleen dan is het moeilijk om in het water ribbels tekrijgen ik gebruik namelijk ook geen lucht pomp of iets
 

Terug
Bovenaan