JBL e701 of e702


R

R1cardo

Guest
Goede dag,

Eff een adviesvraagje waar jullie voor zouden kiezen.
Ik wil voor mijn 70ltr aqua mijn filter vervangen ivm herindeling meubel.
Nu staat mijn filter (oase filtersmart thermo 100) op de bovenste plank in het meubel. Op de onderste plank kan die helaas niet omdat dan de opvoerhoogte te hoog is. Meubel is 100cm hoog en dan nog het aqua van 40cm hoog.

Nu kunnen de JBL filters 180cm opvoerhoogte aan, waardoor deze dus wel op de bodem van het meubel zou kunnen staan. De elektronica zoals voedingen etc kunnen dan naar de bovenste plank. Toch iets fijnere gedachte.

Nu kan ik de E701 voor 62,50 incl bezorging aanschaffen de de E702 voor 81eu.
De E701 bij een terrariumwinkel in NL en de E702 bij Amazon Duitsland.

Nu mijn vraag, waar zouden jullie voor kiezen? Zoveel verschil is er volgens mij niet tussen deze twee filters, op het voorfilter na dan. reserve-onderdelen zijn volgens mij identiek aan elkaar.
 
Mijn keuze voor de 701 of de 702 zou gelijk de 702 zijn i.v.m. de verbeterde voor filtering, ook de prijzen zijn zeer scherp naar mijn idee.
 
de 701 kost dus €62.50, een upgrade naar de E702 kost €11,05, dan ben je nog altijd goedkoper met een E701.
 
Ja ik zie het, er zijn upgrade mogelijkheden. Idd een betere optie dan ja. verder zijn ze volgens mij geheel identiek op het voorfilter (die dus los te koop is) na.
 
Heb je het al geprobeerd met de Oase?
In principe heb je maar een kleine opvoerhoogte, het verschil tussen je afzuig en je uitstroom (dus misschien 40-50cm).
Voor de rest heb je namelijk net zoveel waterdruk naar beneden als naar boven.
 
Heb je het al geprobeerd met de Oase?
In principe heb je maar een kleine opvoerhoogte, het verschil tussen je afzuig en je uitstroom (dus misschien 40-50cm).
Voor de rest heb je namelijk net zoveel waterdruk naar beneden als naar boven.
Is helaas geen optie. Had het al geprobeerd toen ik het aqua opstartte, maar filter kreeg het niet voor mekaar. Maar aangezien ik de techniek recent heb uitgebreid en gemoderniseerd heb, heb ik nu veel meer adapters etc onderin het meubel, waardoor ik de filter dus wil vervangen zodat de elektriciteit boven het filter komt.

Maar gisteren de E702 besteld. De terrariumwinkel met de E701 kwam met reviews er niet zo goed uit, dus nu de702 besteld ipv 701 en dan bij Amazon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan