JBL e701


E

Eremetaal

Guest
Ik heb nu een paar dagen deze filter (nieuw gekocht). Maar vooralsnog vind ik hem erg lawaaierig. Geluid verschilt van zoemen/brommen, tot meer fluit toon.

Eerste keer met aanzetten had ik de slanger verkeerd om dus in/out verkeerd. Miss daardoor iets mis ?

Tips welkom.
 
Grote kans dat er nog lucht in het filter zit.
Beetje schuin houden en zachtjes schudden,stekker een paar keer in en uit kan het verhelpen als het lucht is.
 
Heb zelf dit filter twee jaar gehad en eigenlijk nooit last gehad van geluid. Ratelen , brommen is lucht in het filter en te verhelpen met schuin houden.Paar keer doen en verdwenen.
Fluiten kan ook komen door dat een van de gatjes in de uitstroom buis niet helemaal goed is evntueel even naboren met klein boortje.

Mvg
Kees
 
Mijn ervaring met diverse pompen, is dat deze even in moeten lopen.
Er ontstaat een biofilm in het pomphuis, wat voor smering zorgt. Dit duurd een tot 2 weken. Dan worden ze steeds stiller.

Na een grondige schoonmaakbeurd kan het voorkomen dat deze weer tijdelijk wat meer geluid maken.
 
Tempest67 zei:
Heb zelf dit filter twee jaar gehad en eigenlijk nooit last gehad van geluid. Ratelen , brommen is lucht in het filter en te verhelpen met schuin houden.Paar keer doen en verdwenen.
Fluiten kan ook komen door dat een van de gatjes in de uitstroom buis niet helemaal goed is evntueel even naboren met klein boortje.

Mvg
Kees

Ik heb net de 901 van JBL en hoorde die fluittoon ook. Als ik 1 gaatje van de spraybar dichthield was het weg. Dus voor 1 gat heb ik een slangenklem gedaan en het is verholpen.
Volgens mij hoor je alle filters wel een klein beetje als ze open in de woonkamer staan en het doodstil is.
 
Ik heb hem op mijn slaapkamer dus zodra ik wil gaan slapen merk ik pas echt hoeveel geluid hij maakt. Vooralsnog dus meer dan die standaard filter die in de rekord800 zit. Lijkt me niet de bedoeling.
 
Misschien dat de standaard interne minder geluis maakt omdat dit door het water wordt gedempt??
Het is maar een idee hoor.
Maar ik heb hier 3 van Eheim en die ene van JBL en als ik op 1 meter sta dan hoor je ze allemaal iets (licht) brommen zeg maar of beter gezegd draaien.
Maar echt storend is dat niet en in een aquariumkast zou je denk ik eigenlijk niks moeten horen.
 
Vervelend, ik heb ook een filter van JBL op mijn slaapkamer staan en deze hoor ik nauwelijks. Misschien is het idee om de kast waar het filter in staat de isoleren.
 
"De fluitende filter", zou zomaar een nieuw Suske en Wiske album kunnen zijn.

Die van mij fluit ook soms, ga ook eens nakijken of het aan ��n van de gaatjes ligt van de uitstroom.
 
Doe je hand maar eens om het uiteinde van de spraybar en het is weg. Dus dat slangeklemmetje werkt perfect hier op het laatste gaatje.
 
Ludger zei:
Vervelend, ik heb ook een filter van JBL op mijn slaapkamer staan en deze hoor ik nauwelijks. Misschien is het idee om de kast waar het filter in staat de isoleren.

Dat is ook nauwelijks te horen hoor. En helemaal als de filter in een afgesloten kastje staat zou het haast helemaal stil moeten zijn. Ik hoor ze ook alleen heel gering buiten het kastje en als ik er vrij dichtbij sta.
Dat is niet echt hinderlijk dus.
 
Nu ik de spraybar eraf heb gehaald en een andere 'sproeikop' erop heb gezet is hij zo goed als stil. :)
 
Als je de gaatjes groter maakt wordt de uitstroom wel minder in kracht. Als je dat voldoende vind dan is dat zeker een optie, maar als de uitstroom al niet iets over heeft dan zou ik niet de gaatjes vergroten gaan.
 
Doe je hand maar eens om het uiteinde van de spraybar en het is weg. Dus dat slangeklemmetje werkt perfect hier op het laatste gaatje.
Waar heb je deze destijds gehaald John? Bouwmarkt heeft ze alleen in rvs. Ik heb nu hetzelfde probleem met een spraybar op de E702.
 

Terug
Bovenaan