JBL e702 vs Superfish X-Pro 1000


MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
4,113
Leeftijd
22
Locatie
Appingedam, (Groningen)
De titel zeg het eigenlijk al. Het gaat om een bak van 144 liter, 60x60x40cm. Beide filters kosten hetzelfde, 90 euro.
De Superfish lijkt op papier een stuk beter, vooral door de inhoud van 8.8 liter tegen de 6.1 liter van de e702.
Aan de andere kant verbruikt de e702 iets minder dan de helft en staan JBL filters bekend als een van de stilste filters.
Is het verschil in kwaliteit groot genoeg om voor de JBL te gaan?
Edit: Nog een voordeel van de JBL is dat het dezelfde maat slangen gebruikt als de opvoerpomp die ik vroeger op die bak had draaien dus dan hoef ik de pvc niet te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met Superfish gebeuren.
heb wel een E401 gehad en die was echt stiller dan stil, die E702 zal daar niet ver vanaf zitten.

Je zou eventueel ook nog naar de Eheim classic kunnen kijken
 
Geen ervaring met Superfish gebeuren.
heb wel een E401 gehad en die was echt stiller dan stil, die E702 zal daar niet ver vanaf zitten.

Je zou eventueel ook nog naar de Eheim classic kunnen kijken
De Eheim die je linkt is maar 440l/h. Ze hebben ook een 650l/h variant maar gezien de inhoud van 4 liter heb ik voor een tientje minder liever de e702 denk ik.
Toch bedankt!
 
De Eheim die je linkt is maar 440l/h. Ze hebben ook een 650l/h variant maar gezien de inhoud van 4 liter heb ik voor een tientje minder liever de e702 denk ik.
Toch bedankt!

Verkijk je niet op die L/U, er zijn hier meerdere mensen die aangeven dat de opbrengt van de Eheims uiteindelijk hoger is van een 440L/U Eheim classic dan een 700L/U JBL!

Maar filterpot inhoud is inderdaad wel een stuk kleiner!
 

Terug
Bovenaan