Jbl geenline e1902 lucht veel lawaai


Louis2000

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2022
Berichten
120
Leeftijd
23
Hey allemaal,

Mijn bak is een darkstart aan het doen. Nu zag ik dat het water level zakte. Ik kwam gisteren avond thuis van mijn werk en toen was de Lily pipe outflow veel opervlakte beweging aan het maken waardoor de Lily pipe skimmer lucht aanzoog ook. Ik heb het water level weer goed gezet en goed gekregen. Maar nu is de filter al 8 uur aan het draaien en maakt die meer geluid zoals Anders.
 

Bijlagen

  • IMG_4763.MOV
    16.5 MB
Een nieuw filter moet vaak indraaien en je kan hem ook licht schudden om het lucht eruit te krijgen. Ook kan het zijn dat hij ergens valse lucht aanzuigt.
 
Inderdaad even beetje schuin houden en goed schudden, dan komt de lucht er meestal wel uit. Als er een mogelijkheid is om hem dicht te zetten wil het ook wel eens helpen hem even te knijpen en dan weer open te zetten.
 
Wat een gedoe met die jbl filters,
lawaaierig,schuin houden,mee schudden,lucht in de kop enz...
Ik lees dat wel vaker en vaker.....
Je zou haast bang worden als de tijd er is dat hij weer geopend moet worden.
 
Nou dat heb je ook met een Eheim hoor en bij een nieuwe filter hoort het er vaak bij en ook als je onderhoud aan de filter hebt gedaan.
Ik heb jaren de Eheim ook gehad maar dat was eigenlijk hetzelfde verhaal en met onderhoud hoorde je daar ook wel wat lucht achteraf.
Over beide ben ik verder wel tevreden.
 
Ik bedoelde te vragen, hoe lang de pomp het al doet zonder dat lucht meepakken.
 
Hey allemaal,

Mijn bak is een darkstart aan het doen. Nu zag ik dat het water level zakte. Ik kwam gisteren avond thuis van mijn werk en toen was de Lily pipe outflow veel opervlakte beweging aan het maken waardoor de Lily pipe skimmer lucht aanzoog ook. Ik heb het water level weer goed gezet en goed gekregen. Maar nu is de filter al 8 uur aan het draaien en maakt die meer geluid zoals Anders.
Ik begreep hieruit dat dit filter 8 uur ander geluid maakt en dat ie het eerder gewoon deed.
 
Nou ik heb jaren geleden 1x een JBL gehad die bij de slang op de aanzuigbuis wat lucht pakte maar verder komt er geen lucht in als het eruit is hoor. Als dat wel gebeurt dan is er iets niet goed en ik hoor dat alleen vaak even als ik onderhoud aan de filter heb gepleegd.
 
er zal inderdaad lucht in gezeten hebben, dit is nu oké. Maar toch had ik ook veel resonantie door de kast. Heb nu zo een speciale mouse van opname studio’s er onder en omheen en je hoort hem nog nauwelijks. :) happy
 
er zal inderdaad lucht in gezeten hebben, dit is nu oké. Maar toch had ik ook veel resonantie door de kast. Heb nu zo een speciale mouse van opname studio’s er onder en omheen en je hoort hem nog nauwelijks. :) happy
De volgende keer kan je beter het filter helemaal afvullen met water voordat je de pomp aanzet.
Hiermee voorkom je dat er veel lucht in de filter zit wat zorgt voor dat irritante geluid.
 

Terug
Bovenaan