Fozzy zei:
Wat een gezeik zeg..mag ik dat zeggen? Ja, dat mag hier op t forum..... Hou toch op met dat haantjes gedrag over wie of wat de beste is. De een koopt A de ander B, nou en! Ieders eigen vrije keuze.
Dat wou ik ff zeggen. van mij mag Beheer er een heel groot SLOT opgooien hier,
Maw. niemand mag nog vragen welke filter, aquarium, verwarming, waterverversing en wat weet ik allemaal het beste is, want iedereen doet wat ie wil.
Dat laatste is ontegensprekelijk waar. Al koop ik de grootste rommel of betaal ik me blauw aan peperdure dingen die overkill zijn: het zijn een ander zijn zaken niet.
Wat interessant is aan dit draadje is niet zozeer welke filter de beste is, da's gewoon heel lastig te bepalen voor ieder van ons.
Denk dat ieder redelijk mens al heeft gezegd dat de 3, Sera, JBL en Eheim aan elkaar gewaagd zijn en dat bepaalde details en de prijs het hem doen.
Wat wel boeiend is, hoe wij allemaal tot het besluit komen, waarom merk x het beste zou zijn: het is gebaseerd op anekdotisch bewijs, merkliefde en vooral emotionele beweegredenen.
Laat het een les zijn voor ieder van ons wanneer we nog eens gaan bepalen wat het 'beste' is.
Maar ik vrees er voor. lol