JBL ProFlora Bio160 2


Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Sinds het begin van ons aquarium, de Rio180, geven wij Co2 middels het bekende EasyCarbo. Op zich gaat dat prima.
Echter, regelmatig kijk ik wel eens naar een betere mogelijkheid om Co2 toe te dienen. Een echte set met flessen etc. vind ik eerlijk gezegd en beetje aan de prijzige kant. Daarnaast zie ik dat een aantal mensen op het forum ook zelf hun Co2 maken.

Nu viel mijn oog op de set JBL ProFlora Bio160 2. Dat lijkt me wel wat voor ons. Niet te duur en die lijkt makkelijk te hanteren.

Is dit een betere oplossing dan de EasyCarbo? Wat zijn de voordelen en nadelen? Wat schatten jullie in aan verbeteringen ten opzichte van de EasyCarbo?

We zijn benieuwd.
 
Bio Co2 is echte Co2 wat Carbo niet is, dit vermoord de algen meer.en sommige planten zijn daar ook gevoelig voor.
Nadeel is steeds de fles met het mengsel vervangen en minder stabiel dan met een drukfles.
Ik heb overigens geen ervaring met het genoemde set.
 
Ooit vroeger ook eens zo'n setje gehad, maar de rubberring rekt al gauw uit waardoor het gaat lekken en het
hele systeem niet meer werkt.
Ik zou, als je voor bio co2 gaat, twee gewone petflessen nemen, deze lekken nooit en is veel goedkoper.
 
Ik zou eens op MP kijken voor een echte set met drukflessen. Ik heb ze daar helemaal compleet gekocht voor onder de 100 euro per set.
 

Terug
Bovenaan