JBL ProFlora Direct CO2 Diffusor, atomizer systeem.


JdeV

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Berichten
600
Leeftijd
38
Locatie
Zwartewaterland
Zoals de titel aangeeft heb ik deze week de JBL ProFlora Direct CO2 Diffusor 16/22 mm, atomizer systeem geïnstalleerd, echter niet tot volle tevredenheid.

Het lijkt wel of de co2 niet goed door het membraan gaat, in de bak komt er om de zoveel tijd een "wolk" co2.
Het lijkt also er druk wordt opgebouwd en dat de co2 bij een bepaalde druk ineens vrijkomt ipv geleidelijk.

Is dit een bekend iets of doe ik misschien iets fout? Het membraan heb ik eerst 24 uur in water laten weken zoals aanbevolen.
 
Heb je hem via een Ph controller?

Door de hoge werkdruk( minimaal 2,5 bar) kan hij niet met bv een seramic Ph controller die een werkdruk van 1 bar aankan( eigen ervarering)
 
Nee geen ph controller. Via de fles komt het gas langs een soort reduceer waarmee ik de bpm regel, dan het magneetventiel en vandaar naar de diffuser.

20170730_183806.jpg
 
Dan is waarschijnlijk je werkdruk te laag, en die kan je met jouw reduceerventiel niet aflezen zo te zien
 
Zitten geen meters op nee, de kraan op de fles staat volledig open. Onder die messing kop zit een zwart kraantje, net boven het magneetventiel, waarmee ik de bpm regel.
 
Zou het beter gaan als ik de fles wat dichter draai of heb ik echt meters nodig?
 
Ik heb dezelfde atomizer en bij mij lijkt hij goed te werken op 1,5 bar.
JBL geeft ook nergens aan dat meer nodig is?

Als je de werkdruk van je ontspanner niet kan instellen/aflezen staat er dan nergens een werkdruk op de verpakking?
 
Het is ondertussen opgelost, de spraybar was de boosdoener.
Er hoopte co2 in op wat er als een wolk uit kwam.
Nu met de breedstraler nergens meer last van.
 

Terug
Bovenaan