Wat is er nieuw

JBL Proflora Direct Reinigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
beste,

Ik vroeg mij af na hoeveel tijd jullie de JBL Proflora Direct schoonmaken?

En miss even hoe jullie het doen?

Ik heb hier wel al eens de tip gekregen in azijn of Oxydator vulling leggen voor een uur. Miss zijn er nog mensen met tips.

Alvast bedankt!

Tog een inline Atomizer?
Heb ik nog nooit schoon gemaakt

Ja het gaat dus over de Jbl inline

9A0D9BA0-8FB9-4E13-A6E4-A89C2D4CC5F8.png

Ik heb deze een paar jaar gehad en nog nooit schoongemaakt.
Waaraan merk je dat dat nodig is dan?

Omdat iedereen hier spreekt over fijne belletje en zelf mist. Maar bij mijn zijn het wel iets grotere bellen die er soms mee uitkomen. En ook als in in de buis kijk net na de proflora direct wordt het gebroken in belletje van 1 a 2 millimeter en niet egt in een mist wolk zoals de meeste

Hij moet ook en poosje indraaien hoor.

Ik heb hem ook en kreeg ook redelijke belletjes eruit en heb hem nu op de inlaat naar de filter gezet en dan zie je amper nog iets. Af en toe een co2 boertje maar dat is slechts enkele malen per dag.

Vaak is het ook wat spelen met de werkdruk van de Co2 zelf had ik hem op anderhalf tot 2 staan, lager gaf ook wat onregelmatige bellen, maar beter is het om niets dan wel bijna niets te zien.

Hier een foto heelveel grote bellen die direct naar boven gaan. En die streepjes zijn ook luchtbellen!

92F663E7-5792-4D9E-B589-F2E55C1BB0FC.jpeg

Werkdruk staat nu op 1,5 bar durft hem niet een hoger zetten omdat ik hier al gelezen had dat 2 bar maximum is voor Jbl systemen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet zeggen dat ik ook niet hele fijne bellen eruit kreeg en vandaar dat ie nu op de inlaat zit.

JBL heeft een Polyetheen keramiek hybride membraan. Dit heeft minder fijne porien dan een atomizer welke een keramiek membraan heeft.
De UP aqua new atomizer heeft een keramiek membraan.

Dit geeft mist bij 3 bar druk. Erg hinderlijk.

Staat daarom ook hier vóór het filter.

Kortom die van JBL geeft gewoon wat minder fijne belletjes als ik de post van Marcel goed begrijp.

Okee als jullie het allemaal na 2 jaar nog niet schoonmaken dan laat ik het ook maar zo. Miss nog een wat langere darm aanhangen of idd voor de potfilter installeren. Vond Gwn dat iedereen over mist sprak terwijl van mij echt wel grotere bellen zijn. 😉

Hier waren de bellen ook geen echte mist hoor en daardoor stegen die gelijk op naar het oppervlak.

@biljoenblik zo komen die andere dus aan de mist! Dan lijkt me de Jbl stysteem beter? Want bij mij aan 140 bellen zijn het Gwn kleine belletje van 2-3 mm die uit de uitstroom komen zo’n 1 per seconde maar niet zo storend als mist veronderstel ik.

@biljoenblik zo komen die andere dus aan de mist! Dan lijkt me de Jbl stysteem beter? Want bij mij aan 140 bellen zijn het Gwn kleine belletje van 2-3 mm die uit de uitstroom komen zo’n 1 per seconde maar niet zo storend als mist veronderstel ik.

Ach sommige mensen vinden het mooi. Die nemen ook een twinstar in de bak. Zit je ieder kwartier in de mist.

Ik heb nu nergens last van. Alles is mooi opgelost.

Ach sommige mensen vinden het mooi. Die nemen ook een twinstar in de bak. Zit je ieder kwartier in de mist.

Ik heb nu nergens last van. Alles is mooi opgelost.

Marcel was op de beurs helemaal verliefd op een mistige bak😀😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan