JBL Topclean oid


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Heeft iemand ervaring met een skimmer zoals de JBL topclean? Ik overweeg om zoiets aan mijn buitenfilter te hangen om het kroos wat binnen de perken te houden, want daar is nu niet tegen te scheppen en mijn Eheim 350 skimmertje trekt het niet in mijn 1,5m bak. Als ik het via mijn filter weg kan zuigen dan is het een kwestie van wekelijks even de watten vervangen of uitspoelen en dan moet het wel redelijk onder controle te houden zijn.
 
Heeft iemand ervaring met een skimmer zoals de JBL topclean? Ik overweeg om zoiets aan mijn buitenfilter te hangen om het kroos wat binnen de perken te houden, want daar is nu niet tegen te scheppen en mijn Eheim 350 skimmertje trekt het niet in mijn 1,5m bak. Als ik het via mijn filter weg kan zuigen dan is het een kwestie van wekelijks even de watten vervangen of uitspoelen en dan moet het wel redelijk onder controle te houden zijn.
Ben naar youtube filmpjes aan het kijken en deze werkt precies wel veel beter dan de skimmer van Eheim.
 
Daar twijfel ik niet aan, want hij heeft natuurlijk door het externe filter veel meer vermogen. Maar heb je ook een filmpje gezien met kroos? Dat kon ik nl niet vinden.
 
Je hebt van meerdere merken skimmer opzetstukken maar denk zelf dat de jbl met zijn formaat het beste gaat werken.
De rest is allemaal vrij klein qua skim oppervlak
 
Nee nog niet maar dit filmpje vond ik wel super en die bak is echt wel speciaal mooi ingericht.
 
Als het nodig is hang ik dit dingetje in mijn bak. Na een minuut of twee, drie is het wateroppervlak schoon. Eenvoudig en goedkoop in elkaar te flansen. Je vult het met wat filtermateriaal en het zaakje is zo gepiept!

IMG_20180814_143317.jpg
 
Heb ik ook geprobeerd, maar is door de glaslatten in de bak nauwelijks te legen. Dat is een bijkomend issue met de Eheim skimmer, maar die kan ik net genoeg dichthouden om hem zonder lekken leeg te maken...
 

Terug
Bovenaan