Ramonvw
Well-known member
Wel oppassen met verdamping, want de kalk etc blijft in je bak achter
Zoals ik zei is de verdamping nihil maar bij wekelijks verversen , ververs ik ook voor 50% met osmose
Wel oppassen met verdamping, want de kalk etc blijft in je bak achter
Zoals ik zei is de verdamping nihil maar bij wekelijks verversen , ververs ik ook voor 50% met osmose
Bij ons op het werk in de hal is het gelukkig 20 graden 🙂30+ graden hier de bak..
Binnen is het ook amper uit te houden..
Hier blijft de bak steken op 26 graden met kap gesloten. Geen koeling. Gebruik led verlichting.
Dat is vast geen zolderkamer? 🙂Hier blijft de bak steken op 26 graden met kap gesloten. Geen koeling. Gebruik led verlichting. Kamer temperatuur is 25 graden.
Nee, woonkamer op begaande grond.Dat is vast geen zolderkamer? 🙂
LED is zeker gunstig met dit weer. In feite kunnen bijna alle vissen uit het aquarium springen, maar de kleppen open is door het gebruik van LED al een stuk minder relevant. Als je een TL had, dan zijn de kleppen open zeker een manier om wat te koelen (lees: minder te verwarmen).
Goede ledverlichting kan wel degelijk erg warm worden hoor. Soms wel zo warm als TL
Dus kleppen open zetten kan alsnog goed nuttig zijn.
Led wordt alleen warm aan de bovenkant. Er is geen warmtestraling op het water, dat maakt dat het gemakkelijk te koelen is met een fan.Goede ledverlichting kan wel degelijk erg warm worden hoor. Soms wel zo warm als TL
Led verlichting kan warm worden maar deze warmte zit aan de bovenkant, is dus niet op het water gericht. Daarom is het makkelijk te koelen, indien nodig, met een fan. Kijk maar op deze pagina.Goede ledverlichting kan wel degelijk erg warm worden hoor. Soms wel zo warm als TL
Heb de Cooler nu al een paar uurtjes op de bak staan draaien en de 4 koelers zo gedraaid dat ze recht op het oppervlak koelen en de temperatuur is toch al wat graden gezakt..Dat is vrij warm zeg en hier komen ze niet boven de 26 uit in de woonkamer. Ben benieuwd naar je cooler.
Je hebt al iets gekocht maar vaak is iets dergelijks redelijk zelf te maken. Bij kringloopwinkels hebben ze vaak computerventilators liggen al of niet met PWM bekabeling. Met PWM kun je nl. zelfs gebruikmaken van regelbare fan snelheden.Heb de Cooler nu al een paar uurtjes op de bak staan draaien en de 4 koelers zo gedraaid dat ze recht op het oppervlak koelen en de temperatuur is toch al wat graden gezakt..
Wat ik wel zie dat is dat de meeste vissen bovenin zwemmen en de koelte opzoeken.
Op de site waar ik deze Coole Breeze 4 heb gekocht staat vermeld dat er een regelbare adapter bij is zodat je zelf de snelheid kan bepalen,dit is bij mij zeker niet het geval want er zit een adapter bij die niet regelbaar is,heb hun al gecontacteerd,ben benieuwd naar hun antwoord.
Ne John gekocht bij onlineaquariumspullen in Drachten.Ik dacht dat je die bouwpakketjes had gekocht die op Aliexpres worden aangeboden Johnny😉
Normale DC fans kan je ook regelen met PWM.Je hebt al iets gekocht maar vaak is iets dergelijks redelijk zelf te maken. Bij kringloopwinkels hebben ze vaak computerventilators liggen al of niet met PWM bekabeling. Met PWM kun je nl. zelfs gebruikmaken van regelbare fan snelheden.
Ne John gekocht bij onlineaquariumspullen in Drachten.
Ik heb gister haast hetzelfde model gekregen via Aliexpres met 3 coolers aan elkaar. Kostte daar 23 euro en werken goed en het geluid valt me reuze mee want ik gebruik ze ook op de slaapamer.
Weet ik, ik bedoelde de bekabeling die er al of niet al aan zit. 2 aderig of 3 aderig. In beide gevallen zijn ze wel aan te sturen, natuurlijk. De derde draad is echter bruikbaar als je rpm zou willen aflezen en aldus gericht sturen.Normale DC fans kan je ook regelen met PWM.
Wss kom je wel weg met een schakeling met een 555 timer en ik dacht een instelbare elco om de duty cycle aan te passen
Ok, helemaal volledig dan, we schrijven wat langs elkaar denkelijk, + draad, min draad, tacho of rpm uitlezing draad en PWM draad. We bedoelen wel hetzelfde denk ik. Misschien ben ik onduidelijk, sorry dan!Uhhu, 3e is tacho en 4e draad is pas PWM sturing 😉
Je was heel duidelijk, we praatte gewoon langs mekaar 😉Ok, helemaal volledig dan, we schrijven wat langs elkaar denkelijk, + draad, min draad, tacho of rpm uitlezing draad en PWM draad. We bedoelen wel hetzelfde denk ik. Misschien ben ik onduidelijk, sorry dan!
Ja ze ontdooien vrij snel en de temp zakt op 30 liter zo n dikke 2 graden. Vandaar dat ik coolers heb gekocht. Die draaien wanneer ik dat wil.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.