Je favoriete aquariumbewoner en waarom


Momenteel zijn mijn favoriete Serpae tetra's maar mijn vissen zijn altijd favoriet. Hangt er maar net af wat ik ze kan bieden. Ik zie vooral graag comfortabele vissen.
 
Favoriete bewoners ? euh… het 3 jarige Scalare Maanvis Koppel Tutje en veel vraat in de rio450.
En waarom omdat het net een getrouwd Koppel lijkt, zo hebben ze mot en zo leggen ze weer een partij eitjes en verdedigen ze samen hun nest voor de overige bewoners.
Wat ik wel erg fraai vind zijn de 4 Koi Maanvissen in mijn Rio450 samen met de 4 Black
Corydoras zijn ook erg favorite en heb ze in beide aqauriums in een groep en blijven leuke beestjes die niet alleen leuk zijn als ze scharrelen over de bodem maar ze zijn ook erg nuttig om restvoer op de bodem op te ruimen.
In de Rio450 zitten er 15 Aneus in die de zandbodem lekker schoon houden en omwoelen, Rio180 zitten er 10 Aneus in die ondanks het 1-3mm grind gewoon prima naar hun zin hebben en de bodem ook lekker schoon houden.
Waar ik ook weg van ben is de Danio Galaxy, ik wil daar een Juwel Lido 120 of 200 voor gaan aanschaffen met enkel deze visjes met wat bodem bewoners in een aziatische biotoopje wat de rio180 ook is geworden met andere Danio soorten zoals de Chinese,zebra, leopard met donker grind en mooie kleisteen decoratie.

Planten ben ik ook fan van en ben helemaal gecharmeerd van de Chineese klimop (Cardamine lyrate) in de rio180, fel groen en snelle groeier en houd van kouder water dus pas zeer goed bij de danios die ook van kouder water houden zo rond 21-23 graden dus win win situatie.
Zou in een lido 120 of 200 helemaal mooi tot zijn recht komen omdat de lido' 200 60cm hoog is en de Rio180 maar 50cm.
Dus nog plannen zat ter uitbreiding.
 
Ik heb zojuist besloten dat ik de pimelodus pictus erg leuk vind als bodembewoner, volgens internet is een groepje van zes geschikt voor een 1.20cm aquarium. Maar aangezien ik al veel onwaarheden heb gevonden over andere vissoorten.. hebben jullie hier ervaring mee?
En de glasmeerval ook fantastisch! Kunnen deze erbij? Of kunnen meerval soorten niet bij elkaar?
Dit zegt deze website erover https://www.seriouslyfish.com/species/pimelodus-pictus/ ze verlangen een lage ph
 
Ik had idd gevonden van 5 tot 7, zal als mn testzetje binnen is eens kijken wat de ph van mijn water precies is
 
@CrazycatLady: Nee dit zijn nou juist de enige soort maanvissen die door hun bouw ook in een wat lagere ( vanaf 40 cm hoogte) bak heel goed kunnen gedijen, ze zijn wat minder hoog en wat in de lengte gestrekter. Voor de rest zijn het echte maanvissen, met alle karakter eigenschappen van dien.
 

Terug
Bovenaan